וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם ברצח: לא משוחרר למעצר בית כי הותקפתי מינית

גלעד גרוסמן

5.9.2012 / 1:31

י' נאשם ברצח ונמצא כבר שנתיים במעצר, אך בית המשפט המחוזי בפתח תקווה מסרב לשחררו למעצר בית בשל "מסוכנתו בעקבות תקיפה מינית שעבר". עורך דינו ערער לבית המשפט העליון

בתחילת השנה הורה בית המשפט העליון לבחון אפשרות לשחרר למעצר בית נאשם ברצח, שנמצא כיום כבר שנתיים במעצר, לאחר שהתברר במהלך משפטו כי הותקף מינית על ידי הנרצח. אולם, למרות הזמן הרב שעבר, בית המשפט המחוזי בפתח תקווה מסרב לשחררו, בין השאר מכיוון ששירות המבחן סבור כי הוא מסוכן בעקבות ההתעללות שעבר. היום (רביעי) ישוב הדיון לבית המשפט העליון, לאחר שהנאשם ערער על המשך החזקתו במעצר.

במאי 2010 הוגש כתב אישום נגד י', בו נטען כי חנק את המנוח ואחר כך הכה אותו למוות באמצעות לבנה, זאת בעקבות סכסוך כספי בין השניים. הוא הודה בחקירתו הראשונה ברצח, וטען כי ביצע אותו מכיוון שהמנוח סחט אותו. בחקירתו השלישית במשטרה הוא טען כי המנוח ביצע בו פעמיים מעשי סדום, ולכן רצח אותו. בית המשפט המחוזי בפתח תקווה האריך את מעצרו של י' עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, והוא ערער על כך לעליון.

רק בינואר השנה קבעה לראשונה השופטת עדנה ארבל כי לא ניתן לשלול את הטענה שמעשי הסדום אכן התרחשו, וכי המסוכנות הנשקפת מי' התמקדה רק במנוח. לכן יש לבחון חלופות מעצר. בהמשך הודיעה הפרקליטות כי היא מקבלת את טענתו של הנאשם בדבר התקיפה המינית ממנה סבל.

"רק חשש שהמנוח יתקוף אותו"

למרות זאת, י' עדין נמצא בכלא, לאחר ששירות המבחן פסל את האפשרות לשלוח אותו למעצר בית אצל שורה של קרובי משפחה, ואף לא הסכים לשלוח אותו למוסד דתי בתל אביב, שאליו שולחים עצורים אחרים, זאת בשל חשש שהוא מסוכן בשל תחושת הקורבן ממנה הוא סובל. בעקבות זאת ערער פרקליטו של י', עו"ד אלון אייזנברג לעליון, כדי שבית המשפט העליון יורה על שחרורו למעצר בית.

"שירות המבחן דה פאקטו רוקן את החלטת בית המשפט הנכבד מתוכן וקובע כי מסוכנות העורר גבוהה והיא נובעת מעצם קורבנותו", נכתב בערר. "לכל אורך התסקירים אשר הוגשו בעניינו של העורר אשר בחנו את שאלת מסוכנותו כפי שעוד יפורט להלן, שירות המבחן פעם אחר פעם שם לחובת העורר את עובדת היותו קורבן וממנה למד כי רמת מסוכנותו גבוהה...הכיצד העורר, אדם נורמטיבי אשר מעולם לא נהג באלימות כלפי אדם, הפך להיות אדם מסוכן למפקחים לסביבתו?". עוד נטען, כי גם בתקופות הכי קשות שלו, בהן סבל מהתעללות, הוא לא נהג באלימות כלפי אדם ולא חיפש נקמה, אלא רק כאשר חשש שהמנוח יתקוף אותו.

לעזרתו של הנאשם התגייס לאחרונה גם פרופ' שלמה שוהם, קרימינולוג בכיר וחתן פרס ישראל, שחיבר חוות דעת לפיה רמת המסוכנות של י' "נמוכה למדי". לטענתו, תחושת הקורבנות והניצול גורמת לי' להסתגר בתוך עצמו ולא תגרום לאלימות. הוא הוסיף עוד שי' מצליח לדמיין לעצמו עתיד נורמטיבי, דבר נוסף המעיד על כך שאינו נוטה להיות מסוכן לסביבה.

לקריאה נוספת:
שוב: הרוצח אדם איטל נידון לשני מאסרי עולם
אישום: ניסה לרצוח עמיתו לעבודה לאחר שבעט ברכבו
אישום: ביצע מעשה מגונה בנערה חרדית שהכיר ברשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully