וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העיכוב: ראש אגף המבצעים עוזב לוושינגטון

4.9.2012 / 19:43

אלוף יעקב אייש יתחיל את חפיפתו כנספח צה"ל בשבוע הבא, ואת מקומו בקריה יימלא אלוף יואב הר-אבן. החילוף היה אמור להתבצע לפני שבועות ועוכב בשל המתיחות באזור

לאחר עיכוב של כמה שבועות על רקע המתיחות במזרח התיכון, הודיע היום (שלישי) הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, כי ראש אגף המבצעים של צה"ל, אלוף יעקב אייש, יטוס בשבוע הבא לארצות הברית, על מנת להתחיל את החפיפה לקראת כניסתו לתפקיד הנספח הצבאי של צה"ל בוושינגטון. אייש יחליף את אלוף גדי שמני, שיחזור לישראל וכפי שמסתמן יסיים את עבודתו בצה"ל. מחליפו של אייש, אלוף יואב הר-אבן, סיים את חפיפתו וייכנס לתפקיד ביום חמישי הקרוב.

ראש אגף המבצעים האלוף יעקב אייש, מאי 2012. דובר צה"ל
אלוף יעקב אייש עם הרמטכ"ל, בני גנץ/דובר צה"ל

לפני כשלושה שבועות, פורסם בוואלה! חדשות כי אייש, הנחשב לאיש סודו של הרמטכ"ל, והאדם הקרוב אליו ביותר במטה הכללי, יישאר בתפקידו בתקופה הקרובה, ולא ייצא לוושינגטון. מדובר צה"ל נמסר בזמנו כי מועד כניסתו של אייש לתפקיד הנספח בוושינגטון "יסוכם בתקופה הקרובה".

אייש כבר החל בחפיפה עם תת-אלוף הר-אבן כבר לפני כחודש, ובהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו מראש, מסיבת הפרידה וסיכום תפקידו של אייש נקבעה ללפני למעלה משבועיים, והוא אמור היה להמריא לוושינגטון ימים ספורים אחרי כן. אולם בסופו של דבר החילוף עוכב. בזמנו לא הובהרה הסיבה לעיכוב.

ראש אגף המבצעים במטה הכללי הוא הקצין האחראי על הכנה ואישור כלל התכניות המבצעיות ושל צה"ל בים, באוויר וביבשה, בזירות קרובות ורחוקות. תפקיד זה מוגדר כמרכז העצבים של צה"ל, והוא כולל ריכוז של מודיעין, מבצעים ואסטרטגיה. במסגרת התפקיד, נחשף האלוף לסודות הכמוסים ביותר של מערכת הביטחון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully