וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מתעכבת החלפת ראש אגף המבצעים בצה"ל?

12.8.2012 / 15:55

למרות שהיה אמור להמריא לארצות הברית בשבוע הבא לקראת תפקידו כנספח בוושינגטון, אלוף יעקב אייש, האחראי על התכניות המבצעיות בצה"ל יישאר בקריה. הסיבה לעיכוב אינה ברורה

מסתמן: ראש אגף המבצעים בצה"ל, אלוף יעקב אייש, יישאר בתפקידו בתקופה הקרובה. מדובר צה"ל נמסר כי מועד כניסתו של אייש לתפקידו הבא כנספח צה"ל בוושינגטון, "יסוכם בתקופה הקרובה". הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, בחר באייש לתפקיד הנספח בוושינגטון במקומו של אלוף גדי שמני. אייש כבר החל בחפיפה עם מחליפו, תת-אלוף יואב הר-אבן, שיועלה לדרגת אלוף עם כניסתו לתפקיד ראש אגף המבצעים. לא ברור בשלב זה מהי העילה לעיכוב במינוי.

ראש אגף המבצעים האלוף יעקב אייש, מאי 2012. דובר צה"ל
יישאר בתפקידו בעת הקרובה. אלוף אייש/דובר צה"ל

לדברי גורם בכיר באגף כח האדם בצה"ל, מסתמן שמועד ההחלפה של הנספח הצבאי בוושינגטון יתעכב. בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו מראש, מסיבת הפרידה וסיכום תפקידו של אייש נקבעה לימים הקרובים, והוא אמור היה להמריא לארצות הברית בשבוע הבא – אלא שנסיעה זו, כאמור, תתעכב. לדבריו מקורביו של קודמו, שמני, הוא אמור לשוב ארצה בתחילת ספטמבר, וטרם נקבע עתידו בצה"ל.

האחראי על הכנת ואישור התכניות המבצעיות

ראש אגף המבצעים במטה הכללי הוא הקצין האחראי על הכנה ואישור כלל התכניות המבצעיות ושל צה"ל בים, באוויר וביבשה, בזירות קרובות ורחוקות. תפקיד זה מוגדר כמרכז העצבים של צה"ל, והוא כולל ריכוז של מודיעין, מבצעים ואסטרטגיה. במסגרת התפקיד, נחשף האלוף לסודות הכמוסים ביותר של מערכת הביטחון.

אייש, בוגר תואר שני במנהל עסקים בתוכנית היוקרתית למנהלים של אוניברסיטת תל אביב, נשוי ואב לארבעה, מוגדר כאחד האלופים הסגפנים במטה הכללי, קר רוח ומתרחק מתקשורת. הוא מילא שורה של תפקידי שדה בחיל השריון, מרמת מפקד טנק ועד מפקד חטיבה 7. לאחר מכן, קודם ומונה לתפקיד ראש מחלקת המבצעים באגף המבצעים בתקופת האינתיפאדה השנייה, והיה שותף לפיתוח מדיניות הסיכולים הממוקדים של צה"ל והשב"כ בשטחים. הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי מינה אותו לתפקיד ראש פרויקט "עת האסיף", תוכנית ההתייעלות של צה"ל, בטרם מונה לתפקידו האחרון.

בהמשך מונה אייש למפקד אוגדת מילואים, ראש מטה זרוע היבשה, ומאוחר יותר תחת פיקודו של הרמטכ"ל גנץ כמפקד הזרוע.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כניסתו לתפקיד של נספח צה"ל בוושינגטון תסוכם בתקופה הקרובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully