וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנספח בוושינגטון - אלוף הבקיא בתכנית התקיפה באירן

31.5.2012 / 18:43

איתות לטהרן? הרמטכ"ל בני גנץ מינה את ראש אגף המבצעים, אלוף יעקב אייש, לנספח הצבאי בוושינגטון במקומו של אלוף גדי שמני. אייש נחשב לאיש סודו של הרמטכ"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, מינה לאחרונה את ראש אגף המבצעים במטה הכללי בשנה וחצי האחרונות, אלוף יעקב אייש, לנספח הצבאי בוושינגטון במקומו של אלוף גדי שמני. אייש, שבלט בתפקידו בסבב האלים האחרון בדרום מול ארגוני הטרור הפלסטינים ובריענון התוכניות המבצעיות של צה"ל - כולל תוכנית התקיפה באירן, נחשב לאיש סודו של הרמטכ"ל, והאדם הקרוב אליו ביותר במטה הכללי.

גורמים בצה"ל מעריכים כי מינויו של אייש לתפקיד הנספח הינו פועל יוצא לכוונתו של הרמטכ"ל להדק את הקשר עם האמריקאים, שכן הוא מכיר את כל התוכניות המבצעיות של צה"ל והוא דובר אנגלית ברמה גבוהה. יצוין כי בעבר היה תפקיד הנספח הצבאי בוושינגטון ניתן כפרס ניחומים, אך כיום רואה בו גנץ תפקיד אסטרטגי.

אייש, בוגר תואר שני במנהל עסקים בתוכנית היוקרתית למנהלים של אוניברסיטת תל אביב, נשוי ואב לארבעה, מוגדר כאחד האלופים הסגפנים במטה הכללי, קר רוח ומתרחק מתקשורת. הוא מילא שורה של תפקידי שדה בחיל השריון, מרמת מפקד טנק ועד מפקד חטיבה 7. לאחר מכן, קודם ומונה לתפקיד ראש מחלקת המבצעים באגף המבצעים בתקופת האינתיפאדה השנייה, והיה שותף לפיתוח מדיניות הסיכולים הממוקדים של צה"ל והשב"כ בשטחים.

מאוחר יותר מונה אייש למפקד אוגדת מילואים, ראש מטה זרוע היבשה, ומאוחר יותר תחת פיקודו של הרמטכ"ל גנץ כמפקד הזרוע. הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (במיל') גבי אשכנזי, מינה אותו לתפקיד ראש פרויקט "עת האסיף", תוכנית ההתייעלות של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully