וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועידה הדמוקרטית תתכנס – איפה תהיה קלינטון?

לראשונה מאז 1968, הילרי קלינטון תחמיץ את הוועידה, בה יהפוך אובמה רשמית למועמד לכהונה נוספת. ההצדקה להיעדרות היא שליחות חשובה בצד השני של העולם: חיזוק הקשר עם סין

עשרות אלפי חברי המפלגה הדמוקרטית יתאספו לוועידת המפלגה ביום שלישי הקרוב, אך דמות בולטת לא תהיה שם. שרת החוץ האמריקנית, הילרי קלינטון, תהיה בחלק אחר לגמרי של העולם. קלינטון אמנם הייתה אחת מהדמויות הבולטות ביותר במפלגה, ואף התמודדה מול ברק אובמה ב-2008, אבל ההיעדרות שלה מתבקשת הפעם בהתחשב בתפקיד שלה, שדורש נסיעות מסביב לעולם.

קלינטון נמצאת כעת בצד השני של האוקיינוס השקט, במסע בן 11 ימים. כרגע היא מבקרת באינדונזיה, ובמרכז המסע יעמוד ביקורה בסין, ממנה תמשיך לאחר מכן לביקור ברוסיה.

פי ג'יי קרולי, שעד לשנה שעברה היה הדובר של קלינטון, הסביר כי בתפקידה כשרת החוץ, היא אינה מעורבת בפוליטיקה הפנים-מפלגתית כבעבר. עם זאת, הוא הדגיש כי "קלינטון תתעדכן במתרחש בוועידה. יש לה מקורות טובים שם - ומקור אחד טוב במיוחד". המקור שקרולי התייחס אליו הוא ביל קלינטון, הנשיא לשעבר של ארצות הברית ובעלה של הילרי קלינטון, שינאם בוועידה.

סיקור מיוחד - בחירות בארצות הברית 2012

מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, בשדה התעופה באיי קוק. 31 באוגוסט 2012. רויטרס
קלינטון עם הגעתה בסוף השבוע לאיי קוק, בתחילת מסעה במזרח/רויטרס

הוועידה הדמוקרטית בעיר שרלוט שבצפון קרוליינה, בה יכריזו חברי המפלגה על הנשיא ברק אובמה כמועמד לכהונת נשיאות שנייה, תהיה הוועידה הראשונה שקלינטון תחמיץ מאז שנת 1968. עם זאת, אפשר להבין מדוע קלינטון מעדיפה את השליחות הדיפלומטית על פני המפגן הפוליטי של המפלגה, שכן הידוק היחסים הדיפלומטיים עם סין הוא כעת יעד חשוב ביותר בסדרי העדיפויות של ארצות הברית.

ארצות הברית מגבירה את המעורבות בסין וסביבתה

במרכז ביקורה של קלינטון במזרח תעמוד המחלוקת בין בייג'ינג וטוקיו על השליטה בים סין הדרומי. סין נמצאת במחלוקת גם עם ויאטנם, קמבודיה, אינדונזיה ועם הפיליפינים על הריבונות בחלק משטחי הים, ועל השליטה בחלק מהאיים הבלתי-מיושבים בו.

חבר בפמלייתה של קלינטון אמר כי "ברצוננו לחזק את הדיון הדיפלומטי בין סין ומדינות דרום מזרח אסיה האחרות, כאפשרות ראשונה על פני כל סוג של עימות".

בחודש יולי ביקרה קלינטון בלאוס, ושם אמרה כי "הציר האסייתי" עומד כיום בחשיבות גבוהה לוושינגטון. "אחרי עשר שנים שבהן שמנו דגש על המשברים באפגניסטן ובעירק, כעת ארצות הברית עושה מאמצים גדולים כדי להשקיע בחלק זה של העולם, מבחינה דיפלומטית, כלכלית ואסטרטגית", אמרה. במקביל, ארה"ב מגבירה את מעורבותה בסין ובסביבתה, בזמן בו היחסים בין המדינות מצויים בתקופה רגישה למדי. בחודש יוני נודע כי עוזרו של שר במשרד הביטחון בבייג'ינג נעצר בחשד שריגל לטובת האמריקנים, זמן קצר לאחר פרסום שתי פרשות מביכות נוספות עבור סין. החמורה שבהן הייתה מתן מקלט לפעיל זכויות האדם העיוור, צ'ן גואנגצ'נג.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully