וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדואי מהדרום ישב שנתיים בכלא - וזוכה מהריגה

גלעד גרוסמן

2.9.2012 / 21:29

בית המשפט העליון זיכה את תושב הפזורה הבדואית שהורשע לפני שש שנים בהריגה ונידון ל-18 שנות מאסר. הוא ישב במצטבר שנתיים מאחורי סורג ובריח, וכארבע שנים במעצר בית

בית המשפט העליון זיכה היום (ראשון) את עלי אבו טראש מהפזורה הבדואית אשר הורשע לפני כשש שנים בהריגתו של עלי אל-ווקילי, בעקבות ויכוח שהתגלע בין השניים, ונידון ל-18 שנות מאסר. אבו טראש הואשם תחילה ברצח, אך בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע אותו בהריגה, והיום – כאמור – זוכה סופית.

בטרם הרשעתו, ישב אבו טראש כשנה בבית הכלא ולאחריה הספיק לשבת שנה נוספת מאחורי סורג ובריח. מאז ניתנה הכרעת הדין בשנת 2006, הוא ישב לסירוגין גם במעצר בית תחת מגבלות שונות. כך, למעשה, ישב כשנתיים בבית הכלא וכארבע שנים במעצר בית – על לא עוול בכפו.

שופטי העליון קבעו היום כי לא ניתן להסתמך על עדותו של העד המרכזי בפרשה, אשר מסר מספר גרסאות סותרות במשטרה. "למרבה הצער, נותרו סימני שאלה ותהיות באשר לפרטי האירוע שבו קיפח המנוח את חייו", כתב השופט נועם סולברג בפסק הדין. "אין די בחומר הראיות כדי לבסס את ההרשעה, ונותר ספק סביר באשמתו של המערער. אציע אפוא לחבריי לקבל את הערעור, לבטל את הרשעתו של המערער, ולזכותו מחמת הספק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully