וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכ?ה מתקיפת בת של שוטר - ותובע מיליוני שקלים

גלעד גרוסמן

4.12.2011 / 14:20

בתביעה על סך 2.7 מיליון שקלים, נאחז מיכה שוקרון בהחלטת בית המשפט לזכותו מביצוע מעשים מגונים בצעירה בשל מחדלי חקירה קשים של המשטרה. "מה הייתי עושה אם השופט לא היה מאמין לי?"

מיכה שוקרון משיב אש. מי שזכה לכינוי הגנאי "השף המלטף", הגיש בשבוע שעבר תביעה בגובה של למעלה מ-2.7 מיליון שקל נגד המשטרה, שנתיים וחצי לאחר שזוכה מאישום של ביצוע מעשה מגונה בבתו של שוטר. התביעה הוגשה גם נגד הצעירה שהתלוננה נגדו, וכנגד אביה ואחיה, אף הוא שוטר במחוז צפון שבו נחקרה הפרשה. זאת, לאחר שלטענתו, המתבססת בחלקה על קביעות בית המשפט, בני משפחתה של הצעירה השפיעו על החוקרים בתיק וניסו לגרום להפללתו.

בתחילת 2005, כשהיה שוקרון בן 22, הוא עבד בקפיטריה בבית הספר בו למדה הנערה, שהייתה אז בת 17. הנערה טענה כי באחד הימים, כשהייתה בקפיטריה, נישק אותה שוקרון בצוואר, ניסה לחבק אותה בכוח, הציע לה לבלות עמו ערב רומנטי ולא איפשר לה לצאת מהמקום. הוא הואשם בביצוע מעשה מגונה ובכליאת שווא, אולם זוכה בבית משפט השלום בטבריה.

השופט במשפט, דורון פורת, החליט לזכות את שוקרון בשל שורה של מחדלי חקירה קשים, כולל העובדה שהנערה נחקרה בביתה, כאשר אביה, קצין משטרה בכיר, נמצא בסמוך, באופן שיש חשש שהשפיע על החקירה. "בסופו של יום בחינת מכלול מחדלי החקירה יוצרים תמונת פאזל מדאיגה", כתב השופט בהכרעת הדין. "הפכתי והפכתי בכשלי החקירה, אשר הסנגור קושר אותם למעורבות מי מבני משפחה של המתלוננת. עניין זה ראוי לבדיקה וחקירה מעמיקה. מצאתי להעביר את הכרעת הדין לעיון הנשיא אזולאי, תוך צירוף המלצה להעביר את החומר שנאסף לגורמים המתאימים, על מנת לפתוח בחקירה". מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי לא הועברה תלונה בנושא.

שוקרון שימש כ"שק חבטות"

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי, נטען כי שוקרון שימש כ"שק חבטות" בידי האב והאח, שניצלו את מעמדם וקשריהם. "עניינה של תובענה זו במסכת מעשים ומחדלים שערורייתיים מצד הנתבעים כלפי התובע, שמקומה לא יכירנו במדינת חוק מתוקנת, ואשר מטרתה היתה להביא להפללתו של התובע במעשים פלילים בזויים של עבירת מין, על לא עוול בכפו, תוך רמיסת זכויותיו ושמו הטוב של התובע וגרימת נזקים כלכליים ונפשיים קשים", נכתב בתביעה.

לטענת שוקרון, חוקרי המשטרה האחרים בתיק שיתפו פעולה עם בני המשפחה כדי להפלילו. "התובע נאלץ לעבור תלאות אין סוף, עינויים פיזיים ונפשיים קשיים לרבות מעצר בשעות הלילה המאוחרות, מחדלי חקירה חמורים וקיומו של הליך משפטי ארוך ומייגע כשחרב עונש של מאסר ממושך, מרחפת מעל ראשו ושמו של התובע הפך לשם נרדף לעבריין מין בזוי אשר התנכל לנערה תמימה כביכול", נכתב בתביעה.

"אני לא מאמין שבמדינת ישראל דבר כזה יכול לקרות לאזרח", אמר שוקרון לוואלה! חדשות. "מה הייתי עושה אם השופט לא היה מאמין לי? אני עדיין לא מצליח להשתקם מכל הפרשה, לא מקבלים אותי למקומות עבודה, ואני בקושי מחזיק את הראש מעל פני המים". עו"ד בוסתנאי הוסיף כי "מדובר בפרשה מאוד חמורה, שבה משפחה השתלטה על המשטרה, הכתיבה לה נגד מי להגיש כתב אישום ורתמה אותם כדי להפליל אדם חף מפשע".

עוד אמר עו"ד בוסתנאי כי "ההליך האזרחי נועד לפתוח את כל העניין, ואם מישהו מכל המעורבים חשב שהעניין יטוטא מתחת לשטיח, אז זה לא יקרה. הנושא יעמוד על במה משפטית ויבחן מחדש. הלקוח שלי לא ינוח ולא ישקוט עד שתהיה כאן חקירה ממצה, שתוביל לנקיטת הליכים משמעתיים או פליליים נגד המעורבים". מהמשטרה נמסר כי תגובה לתביעה תינתן בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully