וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמשק: פיצוץ סמוך לבניין המטכ"ל, ארבעה נפצעו

ניר יהב

2.9.2012 / 14:01

הטלוויזיה הסורית דיווחה כי שני המטענים התפוצצו בלב דמשק. חטיבה בשורות המורדים בשם "נכדי השליח מוחמד" לקחה אחריות על הפיצוץ, שהוסיפה: "הפיצוץ תואם עם גורמים במשטר"

קרדיט: צילום חובבים שהועלה ליוטיוב

שני מטעני חבלה התפוצצו בצהריים (ראשון) בלב דמשק, סמוך לבניין המטכ"ל, וגרמו לפציעתם של ארבעה בני אדם. כך דיווחה הטלוויזיה הסורית. עוד דווח כי "פיגוע הטרור" אירע בשכונת רמאנה, שם שוכנים מטות ביטחוניים רבים. "חטיבת נכדי השליח מוחמד" - אחת מחטיבות הצבא הסורי החופשי - נטלה אחריות לפיצוץ ומסרה כי הוא נועד לפגוע בבניין המטה הכללי בבירה הסורית. דובר מטעם "חטיבת נכדי השליח מוחמד" טען כי הפיגוע בוצע "בתיאום עם גורמים מהמשטר".

החטיבה הסורית הוסיפה שהיא הכינה את הפיגוע הזה במשך שלושה שבועות: "הנחנו מטעני חבלה בתוך בניין המטה הכללי", אמר דובר החטיבה, נביל אל-אמיר. "למרות האבטחה הכבדה בבניין הצלחנו לחדור אליו. אין לנו מידע מדויק על מספר ההרוגים".

מוקדם יותר דיווחה האופוזיציה הסורית כי 33 בני אדם נהרגו בתקיפה של חיל האוויר הסורי לעבר בניין אזרחי בעיירה אל-בוכמאל שבמחוז דיר א-זור. עוד דווח כי צבא סוריה מפגיז באופן מאסיבי שכונות בעיר חלב ובפרבריה. על פי הדיווחים, כתוצאה מההפגזה הכבדה נפצעו עשרות בני אדם רבים ונהרסו בתים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפיצוץ בסמוך למטה המטכ"ל בדמשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי לפחות 15בני אדם נהרגו ונזק כבד נגרם לבניינים כתוצאה מפיצוץ מכונית תופת בסמוך למחנה פליטים פלסטיני שבפרברי דמשק. סוכנות הידיעות הרשמית, המזוהה עם משטרו של הנשיא בשאר אסד, האשימה את כוחות המורדים בפיצוץ. הסוכנות דיווחה גם על שתי מכוניות תופת נוספות שהתפוצצו הבוקר - אחת בשכונת רוכן א-דין שבדמשק ושנייה במחוז דיר א-זור.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

שליח האו"ם החדש לסוריה: "אין אופציה להתערבות חיצונית"

האופוזיציה הסורית דיווחה גם כי חיל האוויר של הצבא הפגיז אזורים במחוז אידליב, זאת לאחר שאתמול תקפה המיליציה הצבאית של המורדים במדינה את שדה התעופה הצבאי באזור. רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה עוד כי מסוקים של חיל האוויר הסורי תקפו יעדים באזור הגבול עם עירק. טרם דווח על נפגעים בתקיפות.

אמש דיווחו ארגוני זכויות אדם כי המורדים השתלטו גם על בניין של ההגנה האווירית בדיר א-זור, תפסו טילים נגד מטוסים ולקחו לפחות 16 בני אדם בשבי. היום נכנס לתפקידו באופן רשמי שליח חדש מטעם האו"ם לסוריה, הדיפלומט האלג'יראי לחדר ברהימי. הוא שלל את האפשרות של התערבות חיצונית במשבר. "מבחינתי, האופציה הזו אינה קיימת", הבהיר ברהימי בראיון לרשת "אל-ערביה" מניו יורק. "זה לא יקרה היום, גם לא מחר ואפילו לא מחרתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully