וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בסוריה: "הפלנו מסוק נוסף של צבא אסד"

ניר יהב

1.9.2012 / 0:03

בדיווח מטעם האופוזיציה הסורית לא נמסר אם טייס המסוק, שלטענתם הופל בפרברי אידליב, הצליח להימלט ממנו בשלום. במקביל, לדבריהם, הם השמידו 14 מסוקים של הצבא בשדה תעופה

מספר ימים לאחר שהצליחו להפיל מסוק של צבא סוריה בשמי דמשק, הודיעו אמש (שישי) המורדים במדינה כי הצליחו להפיל מסוק קרב נוסף – הפעם באזור הכפר סרמין שבפרברי אידליב. בדיווח מטעם האופוזיציה הסורית לא נמסרו פרטים נוספים, ולא דווח אם הטייס הסורי הצליח להימלט בשלום מהמסוק. במקביל, דיווחו המורדים באידליב כי הצליחו להשמיד 14 מסוקים של צבא סוריה בשדה התעופה אבו אל-ד'הור במחוז.

לאורך כל היום נמשכו עימותים ברחבי סוריה בין כוחות הצבא הכפופים למשטרו של הנשיא, בשאר אסד, לבין המורדים. האופוזיציה דיווחה כי במהלך היום נהרגו עד כה 67 בני אדם ברחבי סוריה, רובם בבירה דמשק ובפרבריה. גם במחוז חומס ובמחוז דרעא נרשמו עימותים קשים. בין השאר, דווח כי צבא סוריה פשט על העיירה נעימה שבמחוז והפגיז אותה בטנקים. עוד דווח כי חיל האוויר הסורי תקף את העיר אבו אל-ד'הור.

תיעוד: המורדים הפילו מסוק של צבא אסד. רויטרס
בפעם השנייה בתוך שבוע? המסוק שהופל ביום שני/רויטרס

בתוך כך, ערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-מנאר", השייך לארגון חיזבאללה, דיווח אמש מפי גורמי ביטחון לבנונים כי צבא לבנון עצר קצין בדרגה המקבילה לדרגת רב-סרן בחשד שניסה לקנות נשק על מנת להבריחו בשלב מאוחר יותר לתוך סוריה. על פי הדיווח, הקצין מתגורר בכפר מג'דל ענג'ז שבאחד מפרברי הבירה הלבנונית ביירות והוא נתפס כשברשותו 50 אלף דולר. לא נמסרו פרטים נוספים ולא נאמר למי הוא היה אמור להעביר את הנשק.

מזכ"ל האו"ם: "האלימות חייבת להיפסק"

מוקדם יותר אתמול אמר איש האופוזיציה הסורי, חמזה יוסף, לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, כי שני אישים בכירים מאוד במשטר אסד "שנחשבים לעמודי תווך", צפויים לערוק לשורות המורדים בתוך ימים ספורים. יוסף לא ציין במי מדובר, אך הבהיר כי עריקתם של השניים תהיה "מכה אנושה למשטר אסד". עם זאת, גורם בכיר במועצה הלאומית הסורית, הנחשבת לגוף המאגד את כל פלגי האופוזיציה הסורית, הטיל ספק בדברים: "אי אפשר להכריז על עריקה לפני שהיא מתרחשת". למרות זאת, הוא אישר כי צפויות להתבצע בקרוב עריקות "בכל הדרגים האפשריים".

בינתיים, נועד אתמול מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, עם ראש ממשלת סוריה, וואל אל-חלקי, ועם שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, והבהיר להם כי "האלימות בסוריה חייבת להיפסק" וכי משטר אסד "חייב להפסיק לעשות שימוש בנשק כבד" נגד אזרחים. בפגישה, שנערכה בשולי כינוס המדינות הבלתי מזדהות בטהרן, קרא באן לכל הצדדים בסוריה לחדול מאלימות.

"מה שחשוב כעת הוא שכל הצדדים יפסיקו את אלימות", אמר המזכ"ל שהוסיף במסיבת עיתונאים שקיים בבירה האירנית כי הפציר במנהיגי הרפובליקה האיסלמית לתמוך בקריאה להפסקת האלימות בסוריה. "יש לי ביטחון חזק באירן שתעשה זאת", אמר. לדבריו, הוא קיים שורה של פגישות עם לחדר ברהימי, הדיפלומט האלג'יראי שהחליף את קופי אנאן כשליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully