וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 50 שנה: החברה האחראית לתלידומיד התנצלה

התרופה ששווקה לנשים בהריון גרמה להולדתם של אלפי תינוקות ללא גפיים. "הלוואי שהטרגדיה לא הייתה מתרחשת מעולם" אמר מנכ"ל החברה הגרמנית, בהתנצלות שלא סיפקה את הנפגעים

מעט מדי, מאוחר מדי: 50 שנה אחרי שנאסרה מכירתה של "תלידומיד", התרופה שגרמה למומים קשים בקרב תינוקות, מנכ"ל חברת התרופות הגרמנית Chemie & Gruumlnenthal התנצל על הפרשה. נאומו של המנכ"ל הרלד שטוק הבוקר (שבת) עורר את זעמם של נפגעי התלידומיד ומשפחותיהם שיצאו נגד התגובה הלא מספקת.

"אנו מבקשים שתתייחסו לשתיקתנו הארוכה כסימן להלם שגורלכם גרם לנו", אמר שטוק בטקס חשיפת פסל ברונזה של ילד שנולד ללא גפיים בעיר שטולברג שבמערב גרמניה. "אנו מבקשים את מחילתכם על כך שלמעלה מ-50 שנים לא מצאנו את הדרך להגיע אליכם כבני אדם לבני אדם. במקום זאת, נותרנו בדממה".

שטוק הדגיש כי "הלוואי שטרגדיית תלידומיד לא הייתה מתרחשת מעולם. אנו רואים הן את הקשיים הפיזיים והן את המתח הרגשי שעל הנפגעים, על המשפחות ובמיוחד על האימהות, היה לעבור בגלל תלידומיד ועדיין נאלצים לעבור מדי יום".

פסל ברונזה לזכר קרבנות תלידומיד בשטולברג, גרמניה אוגוסט 12'. Jens Schlueter, AP
"אנו מבקשים את מחילתכם על כך שלמעלה מ-50 שנים לא מצאנו את הדרך להגיע אליכם". הפסל שנחנך/AP, Jens Schlueter

התרופה תלידומיד, שנמכרה בשנות ה-50 וה-60 לטיפול בבחילות במהלך הריון, נודעה לשמצה אחרי שהביאה ללידת תינוקות בעלי מומים מולדים. השימוש בה גרם להולדת אלפי תינוקות פגועי גפיים ולכן הוצאה משימוש במשך שנים ארוכות. אלפי קורבנות של התרופה עדיין נאבקים כדי לקבל סיוע כספי שיעזור להם להתמודד עם התוצאות הקשות של התלידומיד.

פרדי אסטבורי בן 52 מליברפול, שנולד ללא גפיים בעקבות השימוש בתרופה ומכהן כנשיא אגודת התלידומיד הבריטית, קרא להתנצלות החברה "מבישה". "אני המום. במשך שנים החברה התעקשה שלא עשתה דבר שגוי וסירבה לדבר עמנו", אמר אסטבורי שהוסיף כי החברה אף סירבה לשלם פיצויים לנפגעי התרופה. "אנו מזמינים אותם לשבת עמנו סביב שולחן כדי לראות עד כמה רחוק התנצלותם מגיעה. אני לא חושב שהם אי פעם יבינו את האפקט שהיה להם על חיי אדם".

  • עוד באותו נושא:
  • תלידומיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully