וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר הרג פלסטיני החשוד שניסה לגנוב רכב בתל אביב

30.8.2012 / 4:56

לפי החשד, השוטר רדף אחרי שני חשודים בשכונתו הדר יוסף, וכשאחד מהם איים עליו בסכין - ירה בו. החשוד השני נמלט. מפקד המרחב: "מגבה את שוטרי, אך נמתין לתוצאות החקירה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

תושב השטחים בן 33 נורה הלילה (חמישי) למוות בצפון תל אביב על ידי שוטר שלא היה בתפקיד. על פי עדות השוטר, האיש, ששהה בישראל באופן לא חוקי, היה חשוד בגניבת רכב וככל הנראה איים על השוטר בסכין לפני שנורה. הוא נורה בצווארו, המשיך לרוץ כמה מטרים ולבסוף נפל ומת. נסיבות האירוע נחקרות כעת על ידי המחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש).

שוטר הרג פלסטיני החשוד בגניבת רכב, תל אביב, אוגוסט 2012. דרור עינב
זירת האירוע בתל אביב, הלילה/דרור עינב

תחילת האירוע הייתה בסביבות השעה 1:30, אז התקבלה במד"א קריאה לגבי צעיר כבן 33 שנורה בחניון מהלך מרדף משטרתי, ברחוב יעקב מרק בשכונת הדר יוסף. הצוות שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה, ובסופן נאלץ לקבוע את מותו במקום.

השוטר היורה, תושב השכונה המשתייך לתחנת תל אביב-צפון, העיד כי הבחין בפעילות חשודה בחניון סמוך לביתו, ובעקבות זאת רדף אחר שני חשודים שברחו מהמקום - ואז התפתח בינו לבין אחד מהם מאבק, כשבמהלכו ירה בחשוד. החשוד השני, לדבריו, נמלט מן הזירה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שוטר הרג פלסטיני החשוד בגניבת רכב, תל אביב, אוגוסט 2012. דרור עינב
זירת האירוע בתל אביב, הלילה/דרור עינב

כוחות משטרה רבים הגיעו למקום האירוע, בהם מפקד מחוז תל אביב, ניצב אהרון אקסול ומפקד מרחב ירקון, תת-ניצב יורם אוחיון. "מדובר בשוטר שחלף בסביבה והבחין בשני חשודים מבצעים התפרצות וגניבת רכב", הסביר תנ"צ אוחיון. "התפתח מרדף שבו חל עימות במהלכו נורה החשוד. החקירה הועברה למח"ש. אני רק יכול לומר שהשוטר נחשב שוטר מעולה שביצע את עבודתו כנדרש. לצערנו האירוע הסתיים במותו של האדם. מדובר באירוע שבו החשודים מתפרצים לדירה, גונבים את המפתחות וגונבים את הרכב. אני מגבה את כל השוטרים שלי, אך נמתין לתוצאות חקירת מח"ש".

תושב המתגורר בסמוך לזירת האירוע סיפר: "שמענו צרחות, יצאנו החוצה, לקחתי את הכלבים ושמעתי צווחת אלוהים ואז שמעתי ירייה אחת. הגעתי ושמעתי שוטר צועק 'יריתי בו יריתי בו'. השוטר החזיק את הפצוע ביד אחת ובשנייה התקשר למד"א".

זירת האירוע:

בחודש מרץ האחרון השתחרר מהכלא השוטר שחר מזרחי, שנידון ל-30 חודשי מאסר לאחר שהורשע בהריגתו של גנב הרכב, מחמוד גנאים, בעקבות החלטה של ועדת השחרורים. מזרחי השתחרר כחודש לפני המועד שנקבע לו על ידי הוועדה השחרורים שליד שירות בתי הסוהר בעקבות עומס חריג בבתי הכלא.

מזרחי, בן ה-30, הורשע בהריגת חשוד שפרץ לרכב בזמן פעילות משטרתית יזומה בפרדס חנה בה השתתף ביולי 2006. השוטרים הבחינו בגנאים, תושב בקא אל גרבייה שניסה לפרוץ לרכב. גנאים החל לנסוע ומזרחי ירה בו בראשו מטווח קצר לאחר שניפץ את שמשת החלון.

בשנת 2010 נורה למוות עופר גיל, נהג מונית תושב עתלית בן 47, על ידי שוטר הסיור אביעד כהן, לאחר שעל פי החשד תקף שוטרים שהגיעו לטפל בתלונה כנגדו. מפרטי המקרה עלה כי שוטרי תחנת טירת הכרמל הגיעו לרחוב נחל דליה בעתלית לטפל בתלונה על אלימות במשפחה כנגד גיל. על פי החשד, תקף גיל את השוטרים וניסה לדרוס אחד מהם אשר בתגובה ירה לעברו מספר יריות.

התיק נגד כהן נסגר בעילת חוסר אשמה לאחר שלא נמצא בנסיבות הענין בסיס לחשד לביצוע עבירה פלילית על ידי השוטר.

לקריאה נוספת
לקח משחר מזרחי: הוצמד עו"ד לשוטר שהרג בעתלית
שחר מזרחי, השוטר שירה למוות בגנב רכב, שוחרר מהכלא

(עדכון ראשון: 2:56)

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully