וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד צוחק בטלוויזיה הסורית: "אנחנו מתקדמים"

ניר יהב

29.8.2012 / 9:07

בעוד משטרו הולך ונחלש, התראיין הנשיא הסורי לטלוויזיה הממלכתית ואמר כי צבאו זקוק ל"עוד זמן" כדי להתמודד ב"מערכה המקומית והבינלאומית" המתקיימת נגד שלטונו

צילום: הטלוויזיה הסורית הממלכתית, עריכה: גדי וינסטוק

משטרו לפני קריסה, ונשיא סוריה בשאר אסד ממשיך לנסות לשדר לעמו "עסקים כרגיל". בראיון שישודר הערב בטלוויזיה הממלכתית הסורית התעקש אסד כי "אנו מנהלים מערכה מקומית ובינלאומית בו זמנית – ואנו זקוקים לזמן נוסף כדי להכריע אותה", זאת על רקע הצלחות הולכות וגוברות של האופוזיציה בשטח. "עם זאת, אני יכול לומר רק דבר אחד: אנחנו מתקדמים. המצב טוב יותר כעת, אולם עוד לא הגענו לסוף. הגורל של סוריה נמצא בידי האזרחים", אמר.

בימים האחרונים תקפו כוחותיו של הנשיא במספר פרברים של הבירה דמשק, וגרמו, כך לדברי האופוזיציה הסורית, לעשרות אבדות. מנגד, גם כוחות המורדים מכים בתומכי הנשיא. כך למשל, אתמול נהרגו 27 בני אדם ונפצעו מעל 40 בפיצוץ שאירע בעת הלווית הרוגים שתמכו בנשיא. על פי דיווח האופוזיציה, המטען הוטמן במונית, שהתפוצצה ברגע שמשתתפי הלוויה צעדו ברחוב ג'רמאנה בעיר.

אסד צוחק בראיון: "המצב בסוריה משתפר". צילום מסך
אובמה מתבדח/צילום מסך

מעבר להתייחסות למצב בתוך מדינתו, תקף אסד בראיון שחלקו שודר כקדימון באתר SANA, את שכנתו הצפונית טורקיה אליה נמלטים רבים מהפליטים הסורים. "האם עלינו לחזור לאחור בשל הבורות של כמה מהמנהיגים הטורקיים, או שעלינו להתמקד ביחסינו עם העם הטורקי שעמד לצדנו במשבר הזה נגד כל הסיכויים?" תהה אסד. אמש הודיעה אנקרה כי טורקיה הודיעה כי תפתח ארבעה מחנות כדי לקלוט עד 120 אלף פליטים מסוריה. "עד שבוע הבא יוכלו המחנות לקלוט 40 אלף פליטים", אמר דובר של המרכז לניהול מצבי חירום ואסון בטורקיה.

בתוך כך, מספר הפליטים הזורם מסוריה גובר. לפי נתונים שהציג אתמול האו"ם, מניין הפליטים הסורים הנמצאים בארבע מדינות סביבה - טורקיה, עירק, ירדן ולבנון - עומד כבר על 214,120, ועוד אלפים ממשיכים להימלט מדי יום. על פי הנתונים שפרסמה בז'נבה שבשוויץ דוברת סוכנות הסיוע לפליטים של האו"ם (UNHCR), מליסה פלמינג, מספר הפליטים הכולל עולה על התחזית שפרסמה הסוכנות, שצפתה 185 אלף פליטים סורים השנה.

טורקיה ממשיכה להיות המדינה שקולטת את המספר הרב ביותר של פליטים, למעלה מ-80 אלף, ולדברי פלמינג, קצב הגעתם למדינה רק הולך וגובר, ועומד בשבועיים האחרונים על למעלה מ-5,000 ביום. האו"ם נערך להגעה של עד 200 אלף פליטים לתוך שטח טורקיה - שכבר הבהירה בשבוע שעבר כי לא תהיה מסוגלת לקלוט כמות גדולה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully