וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מבינים את אכזבת בני משפחתה של רייצ'ל קורי

28.8.2012 / 23:17

דוברת משרד החוץ האמריקאי, ויקטוריה נולנד, הגיבה לדחיית תביעת המשפחה, שבתם נהרגה בידי דחפור צה"ל. "עמדנו לצידם ונמשיך לספק להם תמיכה. עומדת להם הזכות לערער", אמרה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

דוברת משרד החוץ האמריקאי, ויקטוריה נולנד, הביעה הערב (שלישי) את תמיכת הממשל במשפחת קורי, שבתם רייצ'ל נהרגה ברפיח לפני תשע שנים וחצי, לאחר שבית המשפט המחוזי בחיפה דחה את תביעתם וקבע כי קורי "הביאה את מותה על עצמה". "עמדנו לצד המשפחה במשך כל ההליך המשפטי ונמשיך לספק תמיכה", אמרה נולנד, "אנחנו מבינים את אכזבת המשפחה נוכח תוצאות המשפט".

לצד זאת, הוסיפה נולנד כי "על פי החוק הישראלי, למשפחה עומדת הזכות לערער", וציינה כי "לא יהיה זה נכון להתערב בסוגיה משפטית שעדיין מתנהלת".

רייצ'ל קורי, מפגינה נגד פעולות צה"ל בשטחים שנדרסה על ידי דחפור צבאי בשנת 2003. GettyImages
רייצ'ל קורי ברפיח, ביום שבו נהרגה/GettyImages

קורי, בת 24 מארצות הברית, נפגעה מדחפור צבאי בציר פילדלפי ב-16 במרץ 2003, בעת שניסתה למנוע את פעילות החיילים במקום. תביעה אזרחית נגד מדינת ישראל הוגשה בידי המשפחה בשנת 2010, אולם בית המשפט דחה את טענות משפחת קורי, לפיהן נהג הדחפור, מסוג די-9, דרס את קורי בכוונה תחילה. בשעתו, תחקיר צבאי כבר קבע כי נהג הדחפור לא פגע בקורי במתכוון. הפרקליטות הצבאית סגרה את התיק בלי להעמיד איש לדין.

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, עודד גרשון, דחה את התביעה, ואמר כי ניתן לקבוע באופן חד-משמעי שאין שחר לטענות המשפחה. "נהג הדחפור לא היה ממשיך בפעילותו לו היה רואה את קורי", אמר. "היא מצאה את מותה בפעילות מלחמתית". השופט דחה את בקשת המשפחה לפיצויים, אך לא חייב את התובעים בהוצאות משפט.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מסיבת עיתונאים עם הוריה של רייצ'ל קורי,אוגוסט 2012. ערן גילווארג
הוריה של קורי במסיבת עיתונאים, היום/ערן גילווארג

קורי באה לישראל ולשטחים כפעילה של תנועת סולידריות בינלאומית (ISM) שדוגלת בהתנגדות בלתי-אלימה לכיבוש, ופעלה בעיקר באזור רפיח. ב-16 במרץ 2003 היא הגיעה לרפיח יחד עם כמה פעילים מארה"ב ומבריטניה, כדי לנסות למנוע מכוחות צה"ל להרוס בתי תושבים. בעת שעמדה על ערימת חול מול הדחפור, היא מעדה ונפלה ארצה. אמבולנס הוביל אותה לבית החולים כשהיא סובלת מפצעים אנושים ומותה נקבע כעבור זמן קצר.

עו"ד חוסיין אבו-חוסיין, שייצג את משפחת קורי במשפט, אמר כי פסק הדין לא הפתיע את התובעים, מכיוון שהוא "מבוסס על עובדות מסולפות ומהווה חותמת והכשר לפגיעה של חייהם של חפים מפשע". לדבריו, המשפחה מתכוונת לערער על הפסיקה לבית המשפט העליון.

עוד בנושא:
ביהמ"ש בחיפה: רייצ'ל קורי הביאה את מותה על עצמה
הכרעת הדין בעניין קורי תפסה כותרות ראשיות בעולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully