וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרעת הדין בעניין קורי תפסה כותרות ראשיות בעולם

אתרי העיתונים הנחשבים בארצות הברית ובבריטניה סיקרו בהרחבה את דחיית תביעת הנזיקין של הורי פעילת זכויות האדם האמריקאית. לצד זאת, הסיקור היה אינפורמטיבי, ונטול פרשנות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מותה של רייצ'ל קורי, פעילת זכויות האדם האמריקאית שנדרסה למוות ברפיח לפני תשע שנים בידי דחפור צבאי ישראלי, זכתה לסיקור נרחב בתקשורת העולמית עוד כשהתרחש האירוע הטרגי, לפני תשע שנים. גם היום (שלישי), כשקבע בית המשפט המחוזי בחיפה כי קורי "הביאה את מותה על עצמה", כיסו כלי התקשורת בארצות הברית, בריטניה ומדינות נוספות את הכרעת הדין בהרחבה. אתר האינטרנט של CNN הקדיש להכרעת הדין את כותרתו הראשית, וכמוהו גם אתר האינטרנט של ה-BBC, הניו יורק טיימס ואתר העיתון הבריטי "הגרדיאן", שציטט בכותרת את הוריה של קורי, שהגדירו את הכרעת הדין כ"מטרידה במיוחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כותרת ראשית של רשת הטלוויזיה החשובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ככלל, אתרי האינטרנט בעולם סיקרו בהרחבה את הדיון בתביעת הנזיקין של הוריה של קורי נגד ישראל, שהצליח לדחות מהכותרות את האירועים המעסיקים את הזירה הבינלאומית בימים אלה – לרבות המצב בסוריה, סופת "אייזיק", מסעה של "קיוריוסיטי" על פני מאדים והוועידה הרפובליקנית בארצות הברית. גם אתר הניו יורק טיימס, כאמור, בחר להקדיש את כותרתו הראשית לדחיית התביעה. "בית המשפט קבע שישראל לא אשמה במות הפעילה האמריקאית", נכתב שם.

יצוין כי למרות הסיקור הנרחב, התמקדו כלי התקשורת השונים – החשובים והבכירים שבכלי התקשורת בעולם – בסיקור אינפורמטיבי בלבד, הכולל את ציטוט גזר הדין ואת דבריהם של בני משפחתה של קורי לאחר הדיון, וללא פרשנות. עם זאת, אתר העיון האמריקאי סיים את הדברים באזכור הפגנה שנערכה מחוץ לבית המשפט, בה החזיקו פעילים תמונות של משפחות פלסטיניות שבתיהן נהרסו על ידי כוחות צה"ל. באתר ציינו גם עוברת אורח שצעקה לעברם: "אלו לא סתם בתים, אלא בתים של טרוריסטים", ואחד הפעילים, אורי גורדון, השיב לה: "לא, אלה בתים של אנשים רגילים". את הידיעה חותמות מילותיו של גורדון, המצוטט: "זו עוד הוכחה שהחברה בישראל לא מוכנה להתמודד עם הפשעים של הממשלה שלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וגם בגרדיאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתום משפט שארך שנתיים וכלל עשרות עדויות, בית המשפט המחוזי בחיפה דחה הבוקר תביעה אזרחית שהוגשה נגד מדינת ישראל ב-2010 על ידי משפחתה של קורי. קורי, בת 24 במותה, נפגעה מדחפור צבאי בציר פילדלפי ב-16 במרץ 2003, בעת שניסתה למנוע את פעילות החיילים במקום. בית המשפט דחה את טענות משפחת קורי, לפיהן נהג הדחפור, מסוג די-9, דרס את קורי בכוונה תחילה. בשעתו, תחקיר צבאי כבר קבע כי נהג הדחפור לא פגע בקורי במתכוון. הפרקליטות הצבאית סגרה את התיק בלי להעמיד איש לדין.

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, עודד גרשון, דחה את התביעה, ואמר כי ניתן לקבוע באופן חד-משמעי שאין שחר לטענות המשפחה. "נהג הדחפור לא היה ממשיך בפעילותו לו היה רואה את קורי", אמר. "היא מצאה את מותה בפעילות מלחמתית". השופט דחה את בקשת המשפחה לפיצויים, אך לא חייב את התובעים בהוצאות משפט.

לקריאה נוספת
ביהמ”ש בחיפה: רייצ’ל קורי הביאה את מותה על עצמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully