וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצ"ח חוקרת: חשד לפלילים בדריסת החייל באימון

28.8.2012 / 20:00

קצינים בכירים בגולני, לרבות מפקד גדוד 51, הצטיידו בסניגורים צבאיים לקראת חקירתם אודות פגיעת הטנק בחייל יוני בן ישי. ויכוח בגדוד: איך אושרה השינה בציר תנועת טנקים

צילום: אדריאן הרבשטיין, בית החולים רמב"ם, עריכה: מיכאל ברגמן

המשטרה הצבאית החוקרת החלה היום (שלישי) לתשאל קצינים וחיילים, בשל חשד לאחריות פלילית באימון בו נדרס החובש הקרבי מגדוד 51 בגולני, יוני בן ישי, שנפצע באורח אנוש. על פי החשד שעולה מעדויות מפקדים, לא רק שלא נאכפו הוראות בטיחות, אלא כפי הנראה, בן ישי וחיילים אחרים נשלחו לישון בציר תנועה של טנקים. בשלב זה, מכחישים המפקדים כי נתנו הוראה לישון בשטח בציר התנועה. עיקר הוויכוח בין המפקדים נסוב על מידת האחריות באישור תיק הרגיל ואכיפת הוראות הבטיחות, ונראה שקצינים בכירים בגדוד מאשימים זה את זה בעניין.

בעקבות הודעת המשטרה הצבאית החוקרת, החלו קצינים בכירים בגדוד 51, לרבות מפקד הגדוד, להצטייד בסניגורים צבאיים כדי להיערך לחקירה. גורם המקורב לאחד הקצינים מחטיבת גולני אמר בשיחת עם וואלה! חדשות כי "עוד לפני שהסתיים התחקיר המבצעי, החליטו כנראה בפיקוד צפון לערוף ראש של קצין. מאחר ואף אחד מהמפקדים לא רוצה לקחת סיכונים, הוחלט בסניגוריה הצבאית לאשר להם סניגורים, כדי שיוכלו להיערך לחקירת מצ"ח". מצבו של בן-ישי, המאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא מונשם ומורדם, ממשיך להיות מוגדר אנוש, והרופאים נאבקים על חייו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "נפתחה חקירת מצ"ח ומתקיים תחקור מבצעי של האירוע. מטבע הדברים, אירוע קשה מסוג זה, נחקר ונלמד על מנת לעשות הכל כדי למנוע הישנותו בעתיד. כמו כן, קיימת חשיבות מכרעת לסיים את הבדיקות במהירות האפשרית. חוקרי יחידת מצ"ח פועלים ברגישות המתחייבת לאופי האירוע ומבצעים את תפקידם על פי פקודות הצבא".

חייל נדרס על ידי טנק ברמת הגולן - מצבו אנוש.
החייל מפונה לרמב"ם

כלל האימונים בגולן נעצרו

אתמול נדרס בן ישי, במהלך תרגיל שנערך במסגרת קורס מפגדי פלוגות וגדודים ברמת הגולן. הוא נפצע באורח אנוש, ומסוק של חיל האוויר פינה אותו לרמב"ם. מחקירה ראשונה עלה כי לוחמי חטיבת גולני וטנקים של חטיבה 188, שהתאמנו באזור שבין יהודיה למחנה גולן, הבחינו בטנק פוגע בחייל. על פי עדות חיילים שהיו במקום, חבריו של החייל שנדרס מהכלי המשוריין זעקו לעבר המפקדים, והתריעו באזניהם כי הטנק פגע בו והמשיך בנסיעה.

מדובר צה"ל נמסר כי בעקבות התאונה, נעצרו כלל האימונים ברמת הגולן עד קיום תחקיר ראשוני, וכי ניתן דגש למפקדים על יישום כללי בטיחות באימונים הכוללים שילוב של חיילים עם כלי קרב משוריינים.

לקריאה נוספת
טנק דרס חייל צה”ל באימון ברמת הגולן, מצבו אנוש
תחקיר התאונה בגולן: החייל נפגע מטנק שנסע לאחור
התאונה בגולן: ”השינה בשטח - בניגוד לפקודות, מפקדים התעלמו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully