וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנק דרס חייל צה"ל באימון ברמת הגולן, מצבו אנוש

27.8.2012 / 13:23

התאונה אירעה במהלך אימון של קורס מ"פים-מג"דים. הפצוע הוא לוחם בחטיבת גולני והוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם. מדובר צה"ל נמסר כי כל האימונים ברמה הופסקו בשלב זה

באדיבות בית החולים רמב"ם

(צפו בפינוי החייל הפצוע לבית החולים)

תאונת אימונים חמורה ברמת הגולן: לוחם בחטיבת גולני נדרס הבוקר (שני) על ידי טנק במהלך תרגיל שנערך במסגרת קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים ברמת הגולן. הוא נפצע באורח אנוש, ומסוק של חיל האוויר פינה אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה.

מחקירה ראשונה עולה כי לוחמי חטיבת גולני וטנקים של חטיבה 188, שהתאמנו באזור שבין יהודיה למחנה גולן, הבחינו בטנק פוגע בחייל. על פי עדות חיילים שהיו במקום, חבריו של החייל שנדרס מהכלי המשוריין זעקו לעבר המפקדים, והתריעו באזניהם כי הטנק פגע בו והמשיך בנסיעה.

חייל נדרס על ידי טנק ברמת הגולן - מצבו אנוש.
החייל מפונה לבית החולים

מדובר צה"ל נמסר כי בעקבות התאונה, נעצרו כלל האימונים ברמת הגולן עד קיום תחקיר ראשוני, וכי ניתן דגש למפקדים על יישום כללי בטיחות באימונים הכוללים שילוב של חיילים עם כלי קרב משוריינים.

לא מדובר בפעם הראשונה בה מתרחשות תאונות בקורס היוקרתי. בחודש אוגוסט 2009 נהרג ברמת הגולן סמל אוריאל פרץ ליברנט, בן 21 מאפרת, ששירת בחטיבת השריון 188. הטנק שפיקד עליו התהפך בזמן נסיעה על גשר שהונח מעל תעלת נ"ט, במהלך אימון משותף לכוחות שריון וכוחות יבשתיים נוספים.

בשנת 2008 נפצעו ארבעה חיילים באורח קל לאחר שהטנק בו נסעו התהפך. הארבעה טופלו במקום, ולא נזקקו לפינוי לבית החולים. התאונה אירעה במהלך אימון של קורס מ"פים- מג"דים.

התאונה בקורס מג"דים ב-2008


לפנייה לכתב: amirbohbot@ walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully