וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לרצח פלמר: כלי רכב פלסטינים הושחתו ליד חברון

יהושע בריינר וניר יהב

28.8.2012 / 17:00

שני כלי רכב הוצתו בכפר סעיר, הסמוך למקום הפיגוע בו נרצחו אשר פלמר ובנו יהונתן לפני כשנה. על כלי רכב אחרים רוססו כתובות ובהן "ד"ש מאשר פלמר ובנו" ו"נקמה"

פלסטינים מהכפר סעיר שמצפון לחברון גילו בצהריים (שלישי) כי שני כלי רכב ביישוב הוצתו, ועל רכבים אחרים רוססו כתובות נאצה. בין הכתובות: "ד"ש מאשר פלמר ובנו", "נקמה", "שנה לרצח" וכן מגן דוד שרוסס על דלת מוסך סמוך. כוחות הביטחון פתחו בחקירת האירוע.

גורמים פלסטינים מסרו כי באזור ואדי ח'מיס, שנמצא סמוך לכפר סעיר, נמצאו שלוש מכוניות שרופות. לטענת הגורמים, המכוניות שייכות לתושבים מכפר סעיר - מוחמד פרוח, זין א-דין פרוח ומהדי פרוח.

פעיל בנושא המאבק בהתנחלויות בגדה המערבית, עבד אל-האדי חנתש, גינה את "מתקפת המתנחלים ואת התקפותיהם הבלתי פוסקות של המנהל האזרחי, חיילי צה"ל והמתנחלים על הפלסטינים". לדבריו, מדובר בצעדים שמהווים נדבך נוסף בתכניות ההתנחלויות שמקדמת ממשלת ישראל.

כזכור, אשר פלמר ובנו התינוק, יהונתן, נרצחו לפני כשנה בפיגוע כשנסעו על כביש 60 סמוך לכפר. לאחר שיודו אבנים לעבר המכונית בה נסעו, איבד פלמר שליטה על הרכב והתהפך. תחילה הועלתה סברה שמדובר בתאונת דרכים, אך בתום חקירת נסיבות האירוע על ידי המשטרה, קבע משרד הביטחון שמדובר בפיגוע חבלני.

בנובמבר האחרון הוגשו כתבי אישום נגד שני תושבי הכפר חלחול הסמוך. בחקירתם, הודו הנאשמים כי ביצעו את המעשה, והסבירו לחוקרים כי ביצעו את הפיגוע בשל שריפת מסגד בכפר שלהם. כמו כן, במהלך החקירה נעצרו שלושה פלסטינים נוספים, שלדברי המשטרה הודו כי לאחר הפיגוע עברו במקום ולקחו את אקדחו האישי של פלמר.

כחודשיים אחרי הפיגוע, השחיתו על פי החשד פלסטינים את השלט המציין את מקום הירצחם. עוברים ושבים שחלפו במקום הבחינו כי השלטים שמנציחים את פלמר ובנו רוססו בגרפיטי בשפה הערבית. על השלטים רוססו המילים: "הג'יהאד האיסלמי" וכן הודבק עליהם כרוז עם תמונתו של מייסד הארגון, פתחי שקאקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully