וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום בארה"ב: חיילים תכננו להתנקש באובמה

על פי האישום, ארבעה חיילים התאגדו ב"מיליציה אנרכיסטית" שרצתה לבצע הפיכה בוושינגטון. אחד מהם הודה כי הם הרגו את חברם לשירות ובת זוגו משום שידעו על המזימה

ארבעה חיילים מצבא ארצות הברית תכננו להתנקש בנשיא, ברק אובמה, ולעשות הפיכה בוושינגטון - כך עולה מכתב אישום שהוגש היום (שני) לבית המשפט במדינת ג'ורג'יה. לדברי התביעה, הארבעה הקימו "מיליציה אנרכיסטית" בתוך הצבא האמריקני ורכשו כלי נשק וחומרי חבלה בשווי עשרות אלפי דולרים.

סוכנות הידיעות AP פרסמה פרטים ראשונים מתוך כתב האישום, מהם עולה כי הארבעה תכננו להשתלט על בסיס פורט סטוארט בג'ורג'יה ולשתול מטעני חבלה ביעדים שונים בעיר סוואנה הסמוכה. "ייתכן שהארבעה תכננו להגיע גם ליעדים שונים, בהם מדינת וושינגטון בחוף המערבי", נכתב.

חיילים אמריקאים שתכננו התקפות נגד הממשל האמריקני , אוגוסט 2012. AP
החיילים האמריקאים הנאשמים במזימה/AP

הפרשה נחשפה במהלך חקירת רצח של חבר ליחידה של הארבעה. לפי כתב האישום, אחד הנאשמים, טוראי מייקל ברנט, הודה שבחודש דצמבר של השנה שעברה הרג יחד עם שלושת החברים האחרים בקבוצה חייל ששירת עמם - מייקל רוארק - ואת חברתו, טיפני יורק, בת 17. לדברי בורנט, חייל משוחרר, הארבעה הרגו את רוארק מפני שגילה על המזימה שרקמה החבורה.

התובעת, איזבל פולי, אמרה כי מדובר ב"טרור פנימי" שלא כלל רק תכניות אלא הכנות של ממש לפעולה. לדבריה, יש ראיות חזקות שמצביעות על כך שהחבורה אגרה אמצעים שישמשו אותה לביצוע תכניותיה, וכי לארבעה היה מניע חזק.

התביעה טוענת כי עדיין לא ידוע כמה חברים היו בקבוצה המכנה עצמה F.E.A.R, קיצור של Forever Enduring Always Ready - "תמיד מחזיקים מעמד, מוכנים בכל עת". בורנט, בן 26, אמר כי הוא הכיר את ראשי הקבוצה בעת ששירת איתם בבסיס פורט סטוארט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully