וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנן להתנקש בנשיא אובמה - ונשלח ל-15 שנות מאסר

סוף טוב הכל טוב: אזרח אוזבקיסטן בן 22, שנעצר בארה"ב לפני כשנה בחשד שתכנן לחסל את הנשיא האמריקאי יישלח לכלא. הוא נכנס לארה"ב ב-2009 עם ויזת סטודנט, שתוקפה פג ב-2010

בית משפט פדרלי בארצות הברית גזר הלילה (שבת) למעלה מ-15 שנות מאסר על אזרח אוזבקיסטן שאיים להתנקש בנשיא האמריקאי, ברק אובמה. אולוגבק קודירוב, בן 22, נידון ל-15 שנים ושמונה חודשי מאסר, גם בגין סיפוק חומרים לטרור והחזקה בלתי חוקית של נשק. קודירוב, שוויזת השהייה שלו בארה"ב אינה תקפה עוד, יגורש בתום המשפט נגדו לאוזבקיסטן.

"לפרשה הזו יש סוף טוב – קודירוב נשלח לכלא ליותר מ-15 שנים ואף אחד לא נפגע", אמר התובע הכללי בארה"ב, ג'ויס ווייט ואנס. "התיק הזה מדגים את האיום המתמשך מצדם של קיצונים אלימים במדינה זו וכיצד גורמי אכיפת החוק פועלים יחדיו כדי לנטרל מזימות שכאלה", הוסיפה עוזרת התובע הכללי של משרד המשפטים האמריקאי לביטחון לאומי, ליסה מונקו.

קודירוב נעצר ב-13 ביולי אשתקד באכסניית דרכים באלבמה, לאחר שניסה לרכוש חומרי נפץ ורובים מסוכן סמוי. בחודש פברואר האחרון, במסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו, הוא הודה בכל האישומים המיוחסים לו. בין היתר, סיפר קודירוב כי יצר קשר עם חבר בתנועה האיסלמית של אוזבקיסטן, שזוהה כ"האמיר" (הנסיך – בערבית), וזה הציע לו להתנקש בנשיא. התנועה האיסלמית של אוזבקיסטן מוגדרת על ידי ארה"ב כארגון טרור זר.

קודירוב נכנס לארה"ב מאוזבקיסטן ביוני 2009 באמצעות ויזת סטודנט אשר תוקפה פג באפריל 2010, לאחר שנכשל במאמציו להירשם לבית ספר. עם זאת, כאמור, נשאר בארה"ב שלא כחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully