וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבל ויזת סטודנט - והודה: רציתי לרצוח את אובמה

11.2.2012 / 5:30

אזרח אוזבקיסטן נעצר בארצות הברית כשניסה לקנות נשק מסוכן סמוי והודה כי תכנן להתנקש בנשיא. התביעה הודתה לקהילה המוסלמית בארצות הברית על "חלקה החיוני" בפיצוח הפרשה

האיומים על נשיא ארצות הברית אינם פוסקים: שוהה בלתי חוקי מאוזבקיסטן הודה אתמול (שישי) כי תכנן להתנקש בחייו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. הנאשם, אולוגבק קודירוב, בן 22, טען בבית המשפט באלבמה כי הוא פועל בשמה של מיליציה איסלמית באוזבקיסטן, וכי תכנן לרצוח את הנשיא במהלך מסע הבחירות שאליו צפוי לצאת אובמה לקראת סוף השנה.

ברק אובמה נשיא ארה"ב. רויטרס
לפי תכניותיו של הנאשם - החיסול תוכנן לתקופת קמפיין הבחירות של הנשיא אובמה/רויטרס

קודירוב נעצר בחודש יולי באכסניית דרכים באלבמה, כשרכש מסוכן סמוי נשק אוטומטי וארבעה רימוני רסס. הוא הודה באשמה בהסדר טיעון, וצפוי לעד 30 שנות מאסר וקנס של 750 אלף דולרים. סעיפי האישום נגדו כוללים, בין היתר, תמיכה כספית בארגוני טרור, שהיה בלתי חוקית והחזקת נשק ללא רישיון. גזר הדין נקבע ל-17 במאי.

חברים בקהילה המוסלמית סייעו בחקירה

קודירוב הגיע לארצות הברית בוויזת סטודנט ב-2009 כדי ללמוד רפואה. הוויזה בוטלה אחרי שלא נרשם ללימודים. לטענת התובעת, ג'ויס ווייט ואנס, תהליך ההקצנה האידאולוגית של הנאשם התבטא ברובו באינטרנט, והוא ערך מחקר ויצר קשר עם בני אדם בעלי קו מחשבה דומה לשלו. לפי הודאתו של קודירוב, הוא היה צופה בסרטוני וידאו באתרים ג'יהאדיסטים וניהל באמצעותם שיחות ארוכות לגבי תכניותיו להתנקש באובמה.

לפי כתב האישום, קודירוב נפגש עם אדם אותו כינה "אמיר", ושהציג עצמו כחבר בתנועה האיסלמית של אוזבקיסטן, קבוצה מיליטנטית שנמצאת תחת מעקב של גורמים בוושינגטון. לאחר ששוחח עם אמיר, החליט קודירוב כי יתנקש בנשיא בעזרת רובה. "לא היה אכפת לו להיהרג, כל עוד הוא רוצח את הנשיא", אמר עוזר התובע, מייק וויסוננט.

וויסוננט ציין כי חברים בקהילה המוסלמית סיפקו לרשויות סיוע חיוני שסיכל את האיום על הנשיא, אולם לא הסכים לפרט מעבר לכך. "יש לנו יחסים חמים עם הקהילה המוסלמית גם הם רוצים מקום בטוח שבו יוכלו לגדל את ילדיהם", אמר.

מסוכן בבית הלבן - כותרות נוספות
תעלומה בארה"ב: קליע נמצא נעוץ בחלון בבית הלבן
נעצר חשוד בירי על הבית הלבן, עם קעקוע "ישראל"
ארה"ב: צעיר בן 21 הואשם בניסיון להתנקש באובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully