וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן: עשויים לעמוד מול התלקחויות לא מתוכננות

27.8.2012 / 16:10

בהערכת המודיעין של ראש אמ"ן, שהוצגה לפורום המטה הכללי, התייחס בעיקר לאיומים מכיוון אירן וחיזבאללה, וציין: "ניפגש בשנה הקרובה בסביבה לא יציבה ואיסלמיסטית מבעבר"

ראש אגף המודיעין של צה"ל, אלוף אביב כוכבי, העריך היום (שני) בהערכת המודיעין השנתית כי "מדינת ישראל תיפגש בשנה הקרובה בסביבה אזורית לא יציבה, מתוחה, ואיסלמיסטית יותר מבעבר - סביבה שמתמודדת עם שורה של משברים, אזוריים ופנימיים, אשר מעלים את סף הרגישות של כלל השחקנים ושעשויים להוביל, גם ללא תכנון מוקדם, להתלקחויות".

הערכת המודיעין השנתית, אשר הוצגה היום לרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ולפורום המטה הכללי של צה"ל, התמקדה בהתפתחויות במזרח התיכון וסביב ישראל. ראש אמ"ן, המוגדר כ"מעריך הלאומי", הצביע בסקירה על האיומים המרכזיים והזדמנויות שעשויות לצמוח מהשינויים. אלוף כוכבי, התמקד בדבריו בעיקר בציר הרשע הכולל את אירן, סוריה, חיזבאללה וחמאס.

ראש אמ"ן אמר בפתח הצגת הדברים כי "הערכת המודיעין השנתית שתוצג בפניכם היום הינה תולדה של תהליך ארוך, יסודי ומקיף של איסוף, עיבוד ומחקר, המובל על ידי חטיבת המחקר ונשען על כלל מערכי ויכולות האיסוף הקיימים באמ"ן ואלו שפותחו במהלך השנה החולפת". חשוב לציין, כי הסקירה כללה גם את המגמות בטורקיה, במצרים ובסביבה הקרובה כמו ירדן. הערכת מודיעין מהווה בסיס לקבלת החלטות ברמה הלאומית והצבאית, ותשתית לגיבוש התוכניות המבצעיות של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully