וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר הנערים החשודים מבת עין הוארך בשלושה ימים

בית המשפט האריך שוב את מעצרם של הקטינים החשודים בהשלכת בקבוק התבערה לעבר מונית פלסטינית. דנינו: "יהיו עוד מעצרים". מקורבי החשודים: "ילדים טובים. אין להם יד במעשה"

צילום: גדעון צנטנר, ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בהארכת מעצרם של החשודים, אמש)

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) בשלושה ימים את מעצרם של שלושת הנערים החשודים בהשלכת בקבוק התבערה לעבר מונית פלסטינית בגוש עציון. זאת לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של הנערים, בני 12 ו-13 מבת עין, בחמישה ימים. בעמותת "חוננו", המייצגת את הנערים, הודיעו כבר כי יגישו ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בבירה.

בהחלטתו להאריך את מעצרם של החשודים, ציין השופט ירון מינטקביץ', כי ישנה "התפתחות משמעותית" בראיות הקושרות אותם לאירוע, וכי הוא רואה את המעשה בחומרה רבה. לדבריו, "נתתי דעתי לגילם של החשודים אשר הם כבני 13. לא בלב קל יאריך בית משפט מעצר של חשוד כה צעיר, אך עם זאת בשים לב לחומרת האירוע המיוחס לאור חוסר שיתוף הפעולה המוחלט מצדם ולחשש לשיבוש ולעוצמת הראיות, אינני רואה מנוס מהארכת המעצר". הוא הוסיף כי במסגרת הפרשה, נחקר גם חשוד נוסף שלא נעצר.

סנגורם של הנערים, עורך הדין דוד הלוי מעמותת "חוננו", מסר בתגובה להארכת המעצר כי "אנו נמצאים כרגע בחקירה. המשטרה טענה שיש ראייה מעבדתית שקושרת את אחד הנערים. אנו חושבים שההחלטה הזו להאריך את מעצרם שגויה. סביר להניח שאם הראיה הייתה נקשרת באופן ספציפי, הם היו נעצרים עוד קודם. ישנה גרסה מסודרת של הנערים ואני חושב שזה דבר חמור שהמשטרה לא מתייחסת אליהם. טוב תעשה המשטרה אם תבדוק את הגרסה ותאמת אותה".

הארכת מעצר לחשודים בזריקת בקבוק תבערה למונית פלסטינית בבת עין, אוגוסט 2012. עומר מירון
הנערים החשודים בבית המשפט, היום/עומר מירון

במקביל, מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, התייחס הבוקר לחקירת האירוע, במהלכו נפצעו שישה פלסטינים. "החקירה בעיצומה ומטבע הדברים לא אוכל להתייחס למה שעולה בחקירה. אני אמרתי מיד לאחר האירוע ואני חוזר ואומר: מדובר באירוע חמור שמאיים על מרקם החיים הרגיש והאיזון העדין בגזרה ואנחנו לא נעבור עליו לסדר היום", אמר דנינו שביקר בבית הספר "ג'ובראן" בנצרת, לרגל פתיחת שנת הלימודים תשע"ג.

דנינו, שחנך בהמשך גם בית ספר חדש בנצרת עילית על שמו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין, הוסיף כי "בעקבות חקירה מאומצת, עצרנו אתמול שלושה חשודים קטינים והיום הם יובאו להארכת מעצר. אני יכול לומר בזהירות שצפויים מעצרים נוספים".

הארכת מעצר לחשודים בזריקת בקבוק תבערה למונית פלסטינית בבת עין, אוגוסט 2012. עומר מירון
"הנערים מסרו גרסה מפורטת"/עומר מירון

עורך הדין עדי קידר, גם הוא מייצג את החשודים, אמר מוקדם יותר כי "צריך לשאול איזו תשתית ראייתית שקושרת את הנערים לאירוע יש בידי המשטרה והשב"כ. התשובה היא שהתשתית הראייתית קלושה. אני אומר את זה אחרי ששוחחתי באופן אישי עם הנערים. הם קטינים, צעירים מאוד, ובמקרה כזה ראוי שהשופט יורה על שחרורם באופן מידי". לדבריו, "אין לנו אמון במשטרה. אלו ילדים נורמטיביים שכל חטאם שהם מתגוררים במקום שנחשב בעבר לקיצוני, אך למעשה זהו מקום נורמטיבי מאוד. המשטרה מנסה לרצות את הגורמים הפוליטיים ואת התקשורת. המטרה היא לעצור, אפילו ללא ראיות, כדי לרצות את הנשיא ואת ראש הממשלה, שהתבטאו בעניין".

"לא יצליחו להדביק להם כלום"

בתוך כך, מקורביהם של שלושת הנערים מבת עין, אומרים כי העצורים הם "ילדים טובים", שנעצרו בשוגג וללא קשר לתקרית האלימה. השלושה נעצרו אמש בהתנחלות בת עין ובישיבה בירושלים, אחרי שכבר תוחקרו על ידי השב"כ בליל הפיגוע. כבר בחקירה הראשונה, טענו החשודים כי היו במקום אחר בשעת האירוע. הם אינם משתפים פעולה עם החוקרים.

אנשי ימין הפעילים באזור הכחישו קשר לחשודים שנעצרו, ואמרו כי שניים משלושת הנערים העצורים אינם מוכרים להם. "כמו תמיד, החשודים ישוחררו אחרי שהמשטרה והשב"כ לא יצליחו להדביק להם כלום", אמר אחד הפעילים. "הבלון הזה תמיד מתפוצץ בפרצוף של המשטרה והמחלקה היהודית".

הארכת מעצר לחשודים בזריקת בקבוק תבערה למונית פלסטינית בבת עין, אוגוסט 2012. עומר מירון
"מגנים כל אלימות נגד חפים מפשע"/עומר מירון

פורת סלמון, תושב בת עין, אמר הבוקר כי "אנחנו מאמינים שהילדים אינם קשורים למקרה, וכיישוב, אין לנו שום קשר לאירוע". סלמון אמר כי עיקר הלחץ בבת עין הוא בהתמודדות מול התקשורת, שבעיני תושבים רבים במקום נחשבת לגורם שעוין את ההתנחלות.

ואכן, מאז הפיגוע, הבינו בבת עין שלא ניתן להתעלם מהתקשורת, ואנשי המקום פרסמו הודעה מסודרת, בה גינו את הפגיעה בפלסטינים. "היישוב בת עין מוקיע ומגנה כל מעשה אלימות נגד חפים מפשע", נאמר בהודעה, "אנו בטוחים כי אין למי מתושבינו יד במעשה החמור הזה, המנוגד לכל מוסר אנושי ויהודי".

בדיון שהיה אתמול בהארכת מעצרם של שלושת הנערים, בית המשפט מתח ביקורת על התנהלות המשטרה בתיק, והאריך את מעצרם של החשודים ביממה אחת בלבד. חקירתם נמשכת ומנוהלת על ידי צוות מיוחד של היחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י בשיתוף השב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully