וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר הנערים החשודים מבת עין הוארך ביממה בלבד

יהושע בריינר

26.8.2012 / 21:46

מעצרם של שלושת הנערים, בגילאי 12-13 שנעצרו בחשד למעורבות בהשלכת בקבוק תבערה על מונית פלסטינית ופציעת 6 בני אדם הוארך ביממה בלבד. "בני לא אשם, איימו עליו להודות"

צילום: צוות 13, עריכה: אמיר קוטיגרו

מכה למשטרה ולשב"כ: בית משפט השלום האריך הערב (ראשון) ביממה אחת בלבד את מעצרם של שלושת הנערים, בני 12-13, החשודים במעורבות בהשלכת בקבוק התבערה שגרם לפציעתם של שישה פלסטינים לפני עשרה ימים, סמוך לבת עין. בדיון ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם של השלושה בחמישה ימים, אולם בית המשפט לא נעתר לבקשה ואף ביקר את התנהלות המשטרה בתיק. לבסוף הוסכם כי השלושה ישארו במעצר עד מחר. אם לא יוצגו נגדם ראיות - הם ישוחררו.

החשודים ביידוי בקבוק תבערה בגוש עציון מובאים להארכת מעצר, אוגוסט 2012. קובי נתן
"אין לבן שלי שום קשר לאירוע. מאיימים עליו שיודה". הנערים בהארכת מעצרם, הערב/קובי נתן

לדיון הגיעו גם הוריהם של החשודים, שהכחישו את מעורבות ילדיהם באירוע. "אין לבן שלי שום קשר לאירוע, מאיימים עליו שיודה", סיפר אחד האבות. האב הוסיף כי בנו שהה עמו כאשר נפגעו הפלסטינים באירוע כך שלא ייתכן שהוא קשור לעניין.

פרקליטם של שלושת הקטינים, עו"ד דוד הלוי המייצג אותם מטעם עמותת חננו, אמר כי "על פניו נראה כי מדובר במעצר מיותר וסתמי שנועד להראות את יעילותה של המשטרה בנושא הזה, אך למרבה הצער אין ראיות ממשיות הקושרות את מרשיי לאירוע וכבר היום מוסכם שבהיעדר התפתחות ממשית בחקירה הם ישוחררו מחר". עו"ד הלוי הוסיף כי "ברור לכל מה המשמעות של החלטת שחרור בתיק מהסוג הזה זמן כה קצר לאחר ביצוע המעצר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

העונש המירבי - עשרים שנות מאסר

השלושה נעצרו מוקדם יותר היום לאחר שכבר תוחקרו על ידי רכזי שב"כ שעות ספורות לאחר התקרית בביתם בבת עין. שניים מהם אף נעצרו במוסד החינוכי בו הם לומדים בבירה. בבקשת המעצר ייחסה המשטרה עבירות חמורות כנגד השלושה ובהן סיכון אדם בנתיב תחבורה וחבלה בכוונה מחמירה, עבירה שעונשה עומד על עשרים שנה.

יממה לאחר השלכת בקבוק התבערה קיימו רכזי שב"כ מהמחלקה היהודית שיחות אזהרה לשישה פעילי ימין בבת עין. במהלך הלילה הגיעו כוחות המשטרה ביחד עם אנשי המחלקה היהודית אל בתיהם של מספר פעילים בבת עין, והזהירו אותם: "אנו עוקבים אחריכם ויודעים מה אתם עושים". עם סיום השיחות עזבו כוחות המשטרה והשב"כ את ההתנחלות מבלי לבצע מעצרים. בין היתר, שוחחו אנשי השב"כ גם שלושת הקטינים שנעצרו היום.

לקריאה נוספת:
3 קטינים נעצרו בחשד להשלכת בקבוק התבערה ליד בת עין
הפיגוע בגוש עציון: מי מנע מרבנים לבקר פצועים פלסטינים?
נתניהו לאבו מאזן: נביא לדין משליכי בקבוק התבערה

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully