וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים פרו-פלסטינים: ישראל מונעת כניסתנו לרשות

ניר יהב

26.8.2012 / 21:12

פעילים פרו-פלסטינים שהגיעו במסגרת הקמפיין "ברוכים הבאים לפלסטין" לא הורשו להיכנס לגשר אלנבי שיוביל אותם מירדן, שם ערכו ביקור, לשטחי הרשות. "הם אנרכיסטים מפרי חוק"

ישראל מונעת מעשרות פעילים מאירופה וצפון אמריקה לעבור מירדן לצד הישראלי של הגבול, במטרה להגיע לשטחי הרשות הפלסטינית. הפעילים, שהגיעו במסגרת הקמפיין "ברוכים הבאים לפלסטין", סיפרו הערב (ראשון) כי הגיעו למעבר הגבול בין ירדן וישראל אולם הרשויות בישראל אינן מאפשרות להם להיכנס למדינה והם מסרבים לשוב לשטחי ירדן. "אנו ממתינים לעבור לגדה המערבית", אמרו.

"אפילו לא נתנו לנו לרדת מהאוטובוסים", סיפרה אוליביה זמור מפריז, ממארגני הביקור. "אספו את הדרכונים שלנו ואחרי כמה דקות החזירו אותם כשבכל דרכון ודרכון החותמת 'הכניסה נאסרה'. החיילים לא הסכימו לתת שום הסבר, הם פשוט אמרו – זהו, הכניסה שלכם נאסרה, תחזרו לירדן". זמור ציינה כי בשנה שעברה, כאשר היא וחבריה ניסו להגיע אל השטחים דרך שדה התעופה בן גוריון, נאמר להם "למה אתם לא באים דרך גשרי הירדן?". גורם מדיני מסר לוואלה! חדשות כי "במהלך היום הגיעו שני אוטובוסים מירדן למעבר אלנבי ולאחר בדיקות בשטח הישראלי התברר כי מדובר בפעילי שמאל אנרכיסטים הידועים כמפרי חוק. בתום בדיקה קפדנית הוחלט להורות להם לשוב לשטח ירדן. הפעילים שבו על עקבותיהם".

הפעילים, כ-85 במספרם, רובם אזרחים צרפתיים, נענו להזמנתו של מושל בית לחם וארגוני חברה אזרחית הפועלים בעיר להגיע ולתעד את חיי הפלסטינים "תחת הכיבוש הישראלי". הם הגיעו כבר בשבוע שעבר לעמאן שבירדן, ביקרו במחנות הפליטים הפלסטינים הפרושים בממלכה וקיימו מסיבת עיתונאים בבית האיגודים המקצועיים בעמאן. משם היו אמורים הפעילים להמשיך למעבר אלנבי וממנו לבית לחם, כשהם נושאים עמם מאות קילוגרמים של ציוד לימודי המיועד לילדים הפלסטינים העומדים לחזור בימים אלה לבית הספר.

"לא יציגו את כף רגלם בשטח ריבונות ישראלי"

בהודעה שפורסמה הבוקר מטעם קמפיין "ברוכים הבאים לפלסטין" נמסר כי "בניגוד לגרסות הקודמות של פעולתם, הפעם אין הפעילים מתכוונים להציג את כף רגלם, אפילו לשנייה אחת, בשטח ריבוני ישראלי. עם זאת, ידוע כי ממשלת ישראל באופן שגרתי מזלזלת בחוקים הבינלאומיים המעגנים את הזכות לנסוע ולבקר חברים וידידים".

אותו ארגון ארגן את המטס הפרו-פלסטיני לישראל בחודש אפריל השנה, במהלכו נעצרו בשדה התעופה 27 אזרחים שהגיעו במסגרתו ולא הורשו להיכנס לישראל. כמו בביקור הנוכחי, רבים מתוכם היו אזרחי צרפת, והם הועברו למתקן שב"ס ברמלה, שם הם עברו תהליך קליטה ומיון, עד הטסתם חזרתם לארצם.

לקריאה נוספת:
חיל הים נערך להגעת משט סיוע חדש מאירופה לרצועת עזה
נאסרה כניסת עשרות פעילים במטס הפרו-פלסטיני
פעילי ימין נגד המטס: "קבלת פנים לשונאי ישראל"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully