וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטוניה: תמונת אושוויץ בפרסומת של חברת גז

"חימום בגז - גמיש, נוח ויעיל", נכתב תחת התמונה באתר חברת "גז-טרם". לאחר כמה ימים הסירו את המודעה והתנצלו. מנהל החברה הציג בינתיים בראיון בקיאות מרשימה בבדיחות שואה

"טעם רע" יהיה בחזקת לשון המעטה במקרה הזה: חברת גז באסטוניה הסתבכה בשערורייה בשבוע החולף, כשהעלתה לעמוד הבית של אתר האינטרנט שלה תמונה של השלט הידוע לשמצה "העבודה משחררת" מהכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ, במודעה המפרסמת את שירותיה. תחת התמונה הופיע הכיתוב: "חימום בגז - גמיש, נוח ויעיל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טעם רע זו לא מילה. מודעת הפרסומת באתר "גז-טרם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר החדשות האסטוני DzD דיווח כי המודעה, ובה תמונת המחנה שבו נרצחו כ-1.3 מיליון בני אדם בשואה, הועלתה לאתר חברת "גז-טרם" בשבוע שלפני כן. ביום חמישי האחרון הוסרה ממנו, והוחלפה בתמונה של כירת גז, כשתחתיה כיתוב חדש: "אם התמונה שהופיעה כאן לפני כן גרמה לכם לאי-נוחות כלשהי, אנא קבלו את התנצלויותינו הכנות".

כשהחלה הפרשה לעורר הדים, התראיין מנהל "גז-טרם", סוון לינרוס, לכלי התקשורת וניסה להסביר את המניעים לפרסומת סרת הטעם. בראיון לעיתון "אסטי פוולהט", הסביר כי ביקר באחרונה באושוויץ, והשתאה לגלות שבמחנה נעשה שימוש בחימום באמצעות גז, והחליט להציג את המקום ההיסטורי מזווית שונה מהרגיל. בדיעבד, הודה בראיון לאתר Delfi.ee, "הפרובוקציה הקלה הייתה כנראה רעיון רע".

עוד הוסיף לינרוס להגנתו, כי האתר של חברתו מיועד למוחמים לחימום, שלא מצאו דבר מעורר מחלוקת בפרסומת. הוא סיכם את דבריו בהבהרה כי הוא מגנה בתוקף את הפשעים נגד האנושות שבוצעו המחנה, אך לא לפני שהוסיף בדיחה נוספת בטעם רע: "היטלר התאבד כי קיבל את חשבון הגז... הרבה אנשים צוחקים מזה, אבל אני לא. אני ביקרתי באושוויץ בחיל ורעדה. אני חש בכאבם של הקורבנות ומשפחותיהם. התמונה ההיא הייתה מיועדת לקבוצה קטנה של אנשים. רצינו להסביר שגז CH4 אינו רעיל ויכול לשמש לחימום מבנים - גם כאלו בעלי היסטוריה כה כואבת".

אגב, זו אינה הפעם הראשונה שתמונת אושוויץ משמשת בפרסומת. סוכנות הידיעות היהודית JTA מזכירה כי בינואר האחרון, השתמש חדר כושר בדובאי בתמונת אושוויץ לפרסומת עם הכיתוב: "נשקו את הקלוריות שלכם לשלום".

עוד על אושוויץ:
חמאס גינה יועץ של אבו מאזן שביקר באושוויץ
פולין: אחרון הבורחים מאושוויץ הלך לעולמו
נבחרת גרמניה ביקרה באושוויץ: "זו חובתנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully