וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף עוד רחוק: כמה ירד מפלס הכנרת בקיץ?

למרות הגשמים הרבים שירדו בחורף האחרון, נותרו עדיין למעלה משלושה מטרים עד שתתמלא הכנרת. עד כה ירד המפלס ב-70 סנטימטרים, אולם ברשות המים ציינו: "אנו במגמה חיובית"

על אף עונת הגשמים האחרונה, שהייתה הטובה ביותר למשק המים בשבע השנים האחרונות, הקיץ מוסיף לגרוע ממפלס הכנרת: רשות המים דיווחה היום (ראשון) כי מתחילת הקיץ ירד מפלס הכנרת ב-70 סנטימטרים, ואף חזתה כי עד תחילת החורף מספר זה כמעט יכפיל את עצמו – עם ירידה כוללת של 130 סנטימטרים.

בסוף השבוע, ירד מפלס הכנרת מתחת למינוס 212 סנטימטרים. מהרשות נמסר כי כיום נמצא המפלס 3.23 מטרים מתחת לקו האדום העליון, ו-97 סנטימטרים בלבד מעל הקו התחתון. על מנת שמפלס הכנרת ישוב למצבו הרצוי, יידרשו 3.23 מטרים נוספים, המהווים כ-540 מיליון מ"ק.

עשבייה בכנרת מהווה מפגע תברואתי ומסכן רוחצים, מרץ 2012. ספק 500
"המחסור כתוצאה מרצף השנים השחונות עוד גדול והדרך ארוכה". הכנרת/ספק 500

ברשות המים הדגישו כי באופן כללי מורגשת מגמת שיפור מבחינת משק המים בישראל, בין היתר עקב הגשמים הרבים בחורף האחרון והיענות הציבור לקריאות לייעל את צריכת המים. "חשוב להדגיש כי המחסור כתוצאה מרצף השנים השחונות עוד גדול והדרך ארוכה, אך המגמה חיובית", נמסר.

עוד צויין כי באזור האקלים בו ממוקמת ישראל, שכיחותן של שנים שחונות הינה גבוהה מאשר זו של שנים ברוכות, ולפיכך יש להמשיך ולחסוך במים. עם זאת, הביעו ברשות תקווה כי השנה תהיה ברוכת גשמים או לפחות ממוצעת, "ושמפלס הכנרת יישאר מעל לקו האדום התחתון שנה שנייה ברציפות - ואולי אף למעלה מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully