וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיץ עושה את שלו: מפלס הכנרת ירד ביולי ב-28 ס"מ

מזג האוויר הנוכחי לא מייבש רק אותנו, אלא גם את הכנרת ואת ים המלח. בחודש האחרון חלה ירידה של 18 ס"מ במפלס ים המלח, אחת הירידות החודשיות החדות ביותר בשנים האחרונות

הקיץ הארוך והיבש לא מביא איתו בשורה לכנרת וגם לא לים המלח. במהלך חודש יולי ירד מפלס הכנרת ב-28 סנטימטרים, לאחר ירידה של 12 סנטימטרים בחודש יוני, והוא עומד על 211.79-. לפי נתוני השרות ההידרולוגי שברשות המים, בתקופה המקבילה בשנה שעברה ירד המפלס ב-58 סנטימטרים, והשנה, מאז החלה ירידת המפלס העונתית ב-22 במאי, חלה ירידה של 46 סנטימטרים.

נפח המים הזמינים לשימוש בכנרת בחודש זה הסתכמו בכ-6 מלמ"ק (מיליון מטר מעוקב), גבוה במעט מהממוצע לחודש זה ומהנפח שהתקבל בתקופה המקבילה אשתקד. נפח המים הזמינים לשימוש שהצטבר מתחילת השנה מסתכם ב-446 מלמ"ק, גבוה משמעותית מהנפח הממוצע הרב שנתי לתקופה זו ומהנפח שהתקבל בשנים האחרונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המהלך היומי של מפלסי כנרת משנת 2004 ועד יולי 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

המצב בים המלח החודש אינו טוב יותר. אתמול עמד מפלס ים המלח על 426.31- מטרים, ירידה של 18 סנטימטרים ביחס למפלס בתחילת החודש הקודם. מדובר בקצב ירידה גבוה משמעותית ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, ואחת הירידות החודשיות החדות ביותר בשנים האחרונות. מתחילת השנה ההידרולוגית ירד מפלס ים המלח ב-123 סנטימטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מהלך רב שנתי של מפלס ים המלח משנת 1976/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully