וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נקווה שפינוי מגרון יתבצע בנועם הליכות"

טל שלו

26.8.2012 / 12:00

בפורום שרי הליכוד, אמר ראש הממשלה כי יכבדו את ההחלטה לפנות את המאחז, ובמקביל ימשיכו לחזק את ההתיישבות. יעלון: "אלה שלא יתפנו מרצון לא יוכלו להתגורר באתר החלופי"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר לסוגיית פינוי המאחז מגרון, המתוכנן לימים הקרובים, ואמר: "נכבד את החלטת בית המשפט, ובמקביל נמשיך לחזק את ההתיישבות. עשינו זאת בבית אל ונעשה זאת גם במגרון". בדברים שאמר בפורום שרי הליכוד, ציין נתניהו כי השכונה החלופית למפוני מגרון, "גבעת היקב", כבר הוקמה. "אנו מקווים שהדברים ייעשו בנועם הליכות", אמר.

השר לעניינים אסטרטגיים, משה יעלון, אמר בישיבת שרי הליכוד כי מן הראוי שהמשפחות שמתגוררות בבתים שאינם נשואי העתירה, כלומר שלא נטען כי נרכשו כחוק, היו כבר מתפנות מרצונן ברגע שהוכנו המבנים בשכונה החלופית. "זה כבר היה צריך להתבצע החל מ-22 באוגוסט, כפי שהודענו לבית המשפט", ציין יעלון, "אך הנהגת התושבים החליטה להמתין עד לפסיקת בג"ץ, והדיון נקבע ל -28 באוגוסט".

יעלון אמר כי הרוב המכריע של תושבי המאחז מתכוון לעבור לאחר פסיקת בג"ץ, אך ייתכן שחלק מהתושבים לא ירצו להתפנות בעצמם, אלא ימתינו לפינוי "כמו שקי תפוחי אדמה", כלומר בהתנגדות פאסיבית. "צריך להיערך לאפשרות שגורמים נוספים יתערבו כדי שזה יגיע להתנגדות משמעותית יותר. בכל מקרה, אלה שלא יתפנו מרצון אינם עומדים בהסדר שהושג עם נציג הממשלה השר בני בגין, ולכן גם לא יוכלו להתגורר בגבעת היקב".

ההתנחלות מגרון, אפריל 2012. נמרוד סונדרס
"היו צריכים להתפנות כבר ב-22 באוגוסט". המאחז מגרון/נמרוד סונדרס

שר המדע, דניאל הרשקוביץ, התייחס אף הוא הבוקר לנושא. "מהיכרותי עם אנשי מגרון, גם אם יש חילוקי דעות, מדובר בשומרי חוק שיכבדו את פסיקת בית המשפט", ציין הרשקוביץ. "אני עדיין מקווה שהעובדה שרכשו חלק מהחלקות במגרון תהיה לה משקל מסוים". השר דחה את טענות תושבי המאחז נגד אנשי פרקליטות המדינה בנושא הפינוי, ואמר כי "הפרקליטות לא כופה את עמדתה על המדינה. בנושא מגרון, רוב שרי הוועדה השתכנעו מהעמדה שהציגה הפרקליטות".

גם ח"כ מירי רגב (ליכוד) התייחסה לפינוי וקראה לראש הממשלה "לדחות את הפינוי עד אחרי החגים ולממש את דו"ח המאחזים של השופט אדמונד לוי". לדברי רגב, "עם פתיחת המושב הבא של הכנסת אעלה לאישור את חוק ההסדרה שיזמתי, ובכך ניתן יהיה להסדיר באופן קבע את כל סוגיית המאחזים ביו"ש. לא יתכן שיפנו יהודים ממקום מושבם לאחר שקיבלו סיוע ועידוד ממשלתי. בפתיחת המושב אגיש גם את הצעת החוק שלי למימוש הרבונות הישראלית בכל הישובים היהודיים ביו"ש".

בדיקה: השכונה החלופית לא מוכנה

למרות הצהרתו של נתניהו בעניין השלמת הקמת השכונה החלופית, בדיקת וואלה! חדשות מעלה תמונה שונה לגבי מצב השכונה, בה הושקעו 60 מיליון שקלים. עם שלושה ימים לתאריך הפינוי שנקבע, נמצא כי השכונה, הנמצאת במרחק של כשני קילומטרים ממקומו הנוכחי של המאחז, בנויה מ-50 קראווילות שהובאו למקום וממספר מבני ציבור, אולם בפועל נראה כי רק כ-30 מהם מוכנים לאכלוס, וכי הדרכים לשכונה משובשות וחלקן עדיין לא נסללו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדרכים לשכונה משובשות וחלקן עדיין לא נסללו. "שכונת היקב" החלופית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, חלק מהמבנים עדיין לא חוברו לתשתיות בסיסיות כמו מים וחשמל, ולא ברור כיצד תספיק המדינה בתוך ימים ספורים לסיים את העבודה. מעבר לכך, השכונה נבנתה על צלע הר ובשיפוע משמעותי, אך אין מעקי בטיחות בין שורות המבנים היבילים שהובאו למקום. באשר למבני הציבור במקום, הכוללים מעונות יום, גני ילדים, ספריה, מועדון ובית כנסת, ברור כי לא יהיו מוכנים כלל בשבועות הקרובים, מאחר ששני המבנים שבמקום הינם ללא גג או רצפה.

צוין כי במקום אין מרכיבי ביטחון בסיסיים, דוגמת גדר או עמדות שמירה, כפי שקיימים במגרון עצמה, וכן במרבית ההתנחלויות ביהודה ושומרון. עניין זה כמעט ולא נידון, וזאת למרות העובדה שמיקומה של השכונה החדשה קרוב יותר לכפרים פלסטיניים מאשר מיקומה של מגרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully