וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: מגרון תפונה מרצון או בכוח עד שלישי

יהושע בריינר

24.8.2012 / 4:43

בעקבות המסר של בכירים במערכת הביטחון, ראשי המתנחלים נפגשו עם ראשי המאחז בניסיון לשכנעם להתפנות מרצון עד לדיון בבג"ץ. פינוי בכוח עלול לעלות להם בשכונה החלופית

התפנו ממגרון ברצון או שכל המאחז יפונה בכוח עד יום שלישי הבא - זהו המסר שהעבירו בכירים במערכת הביטחון אל ראשי המתנחלים ביממה האחרונה. ראשי המתנחלים כינסו בעקבות המסרים דיון חירום עם ראשי המאחז בניסיון לשכנע אותם להתחיל כבר בתחילת השבוע הבא בפינוי מרצון של מרבית המשפחות. על פי החלטת בג"ץ, ניתנה הנחייה לפנות את המאחז עד לדיון הבא שייערך בשלישי הקרוב, בעניין טענות המתנחלים על רכישת הקרקעות במקום.

ההתנחלות מגרון, אפריל 2012. נמרוד סונדרס
במערכת הביטחון הודיעו למתנחלים כי הם דורשים את פינוי כלל המשפחות המתגוררות במאחז/נמרוד סונדרס

במערכת הביטחון הודיעו למתנחלים כי הם דורשים את פינוי כלל המשפחות המתגוררות במאחז, כפי שהודיעה פרקליטות המדינה לבג"ץ, ולא תסתפק בפינוי חלקי. נציגי מערכת הביטחון אף אמרו כי משרד הביטחון יסייע במעבר אל גבעת היקב אולם הם עומדים על כך כי כלל המאחז יפונה עד ליום שלישי.

משרד הביטחון יעמוד לרשות המתנחלים לצורך הפינוי ויסייע בהעברת הציוד אל השכונה החלופית. בכל אופן, המסרים שהועברו היו ברורים וחד משמעיים - המדינה מתכוונת להגיע לדיון כאשר במגרון לא מתגורר איש. בקרב המתנחלים מבינים שאיומי מערכת הביטחון הם רציניים ועל כן מפצירים בתושבי המאחז להתפנות מרצון ולהימנע מתמונות של עימותים במהלך פינוי בכוח.

ביממה האחרונה שלח מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף איתן דנגוט מכתב לראשי המתנחלים בו הודיע להם כי עליהם לעמוד בהסכם, בו הודיעו, לדבריו, כי יתפנו מרצון מהמאחז ולא ייאלצו להפעיל את כוחות הביטחון בפינוי בכוח. כמו כן, הודיע להם כי במידה והפינוי לא יהיה מרצון, המדינה לא תראה עצמה מחויבת לקיים את הצד שלה בהסכם, שקבע פיתוח שכונת קבע חלופית לטובת אנשי מגרון בשכונת היקב הסמוכה.

"לוחמה פסיכולוגית כלפי תושבי מגרון"

בשלב זה מסרבים אנשי מגרון לפנות מרצון את המאחז ועומדים על כך שכלל המשפחות יישארו במקום, כולל 30 המשפחות שאין מחלוקת על כך שהן מתגוררות על קרקע פלסטינית פרטית. המתנחלים טוענים כי לא ייתכן שיתפנו כל עוד הדיון בבג"ץ לא התקיים. כזכור, לרשות המתנחלים עומדת שכונה חלופית שבנייתה הושלמה בימים אלה במרחק של שני קילומטרים ממקום המאחז הנוכחי, בשכונת "גבעת היקב" שנבנתה בעלות של כשישים מיליון שקלים.

איתי חמו, דובר מגרון, מסר בתגובה לדברים כי "ייטיב ראש הממשלה לתמוך בזכויות קנין בסיסיות מאשר להתעסק בלוחמה פסיכולוגית כלפי תושבי מגרון. תושבי היישוב מגרון עומדים בנחישות למעלה משנה במכבש לחצים אדיר. את האידאולוגיה שלנו לא נמכור בעבור בצע כסף ואף לא בעבור קרוונים נוצצים. חבל שתנועת הליכוד בוחרת להרוס את ההתיישבות במקום למלא את תפקידה ההיסטורי. בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו עומדת ברירה, אם ללכת בדרכו של שרון או לפעול על פי ההיגיון והמוסר ולתמוך בעתירת מגרון. באשר למכתב, נתייחס עניינית כאשר יגיע לידינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully