וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות פעילים פרו-פלסטינים יחצו מירדן לשטחי הגדה

ניר יהב

26.8.2012 / 10:20

במסגרת הקמפיין "ברוכים הבאים לפלסטין", יגיעו כמאה פעילים למעבר אלנבי כאורחים של מושל בית לחם. "ידוע שישראל מזלזלת בחוקים המאפשרים לבקר חברים", כתבו בהודעה

כמאה פעילים מאירופה ומצפון אמריקה צפויים להגיע היום (ראשון) אל גשר אלנבי על מנת לעבור מירדן לשטחי הגדה המערבית. הפעילים, שמגיעים במסגרת הקמפיין הפלסטיני "ברוכים הבאים לפלסטין", נענו להזמנתם של מושל בית לחם וארגוני חברה אזרחית הפועלים בעיר, להגיע ולתעד את חיי הפלסטינים תחת הכיבוש הישראלי. הפעילים נושאים עמם כטונה של ציוד לימודי המיועד לילדים הפלסטינים, שעומדים לחזור בימים אלה לבית הספר.

הפעילים הגיעו כבר בשבוע שעבר לעמאן שבירדן, ומשם הם צפויים להגיע אחר הצהריים לגשר אלנבי. במהלך ביקורם בירדן, ביקרו הפעילים במחנות הפליטים הפלסטיניים הרבים שפרושים בממלכה. בצהריים, צפויים הפעילים לקיים מסיבת עיתונאים בבית האיגודים המקצועיים בעמאן, ולאחר מכן לצאת אל גשר אלנבי.

בהודעה מטעם קמפיין "ברוכים הבאים לישראל" נמסר: "בניגוד לגרסאות הקודמות של פעולתם, הפעם אין הפעילים מתכוונים להציג את כף רגלם, אפילו לשנייה אחת, בשטח ריבוני ישראלי. עם זאת, ידוע כי ממשלת ישראל באופן שגרתי מזלזלת בחוקים הבינלאומיים המעגנים את הזכות לנסוע ולבקר חברים וידידים".

מטס המחאה כבר כאן: כוננות שיא בנתב"ג [תוספת חומרים מבלגיה]. קובי אליהו, רויטרס
פעילי "מטס המחאה" בנתב"ג, אפריל/רויטרס, קובי אליהו

"בידי ממשלת ישראל נמצא הכוח, ועליה לבחור אם לנהוג לפי הכללים המינימליים המקובלים בעולם התרבותי, או לחזור שוב - כפי שקורה לעתים קרובות – על הפרת זכויות יסוד של האזרחים", נכתב בהודעה. "על כך אנו מנסים ליידע את דעת הקהל הישראלית".

בתחילת החודש, פרסמו פעילים מאירופה סרטון באתר יוטיוב, ובה חשפו כי הם מתארגנים לקראת משט הזדהות חדש עם תושבי הרצועה. כשנתיים לאחר המשט הטורקי לעזה, שבו נהרגו תשעה בני אדם בפשיטת חיל הים על האנייה "מאווי-מרמרה", טענו הפעילים כי המשט החדש צפוי לצאת לדרכו כבר בשבועות הקרובים מהים הבלטי. בדרכו לחופי הרצועה, כך טענו, יעבור המשט בכמה נמלים בים התיכון כדי לנסות לצרף כלי שיט נוספים.

בחודש אפריל האחרון, הגיעו עשרות פעילים פרו-פלסטינים לישראל, ברובם ממדינות אירופה, במסגרת מה שכונה "מטס המחאה". הפעילים הגיעו בטיסות מסחריות לנמל התעופה בן גוריון, שם חלקם נלקחו לחקירה, כניסתם של רבים מהם נאסרה והם נאלצו לשוב על עקבותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully