וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש רקטות נפלו באזור שדרות: "מזל שאיש לא נפצע"

רמי שני

26.8.2012 / 9:24

אחת הרקטות התפוצצה באזור התעשייה של העיר ואחרת במפעל בשער הנגב. הרקטה השלישית נפלה בשטח פתוח. לא ידוע על פצועים, אך אדם אחד לקה בחרדה. בשדרות אין סוללת כיפת ברזל

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

שלוש רקטות קסאם נורו הבוקר (ראשון) מרצועת עזה לשטח ישראל. אחת הרקטות התפוצצה במפעל באזור התעשייה של שדרות, רקטה נוספת התפוצצה במפעל לעיבוד תוצרת חקלאית במועצה האזורית שער הנגב – ושרידי הרקטה השלישית אותרו בשטח פתוח במועצה.

נזק נגרם לשני המפעלים, אולם לא נמסר על פצועים. עם זאת, דווח על נפגע חרדה אחד. טרם ההתפוצצויות, נשמעו באזור התרעות צבע אדום וכריזות מקבילות, בעקבותיהן נכנסו התושבים ועובדי התעשיות למבנים מוגנים.

רוני אלקבץ, עובד באחד המפעלים שנפגעו, סיפר לוואלה! חדשות: "בסביבות 9:30 שמענו צבע אדום, רצנו למיגוניות ואז נשמע פיצוץ. הרקטה נפלה לתוך עץ תמר ומשם הסיטה את עצמה לכיוון המערך. מזל שלא היו נפגעים. בדרך כלל בשנת הלימודים כל הזמן זה חוזר על עצמו, גם בשנה שעברה זה קרה". כמו כן הוסיף אלקבץ כי "זה מאוד מפחיד. לאחר תקופה של שקט יחסית באזור שלנו, זה שוב חוזר על עצמו".

חביב סויסה, העובד במפעל, נכח אף הוא במקום הפיצוץ. "מה נעשה, 12 שנים אנחנו עם המצב הזה. 12 שנים. בכל זאת אנחנו באים לעבודה, וכל רגע שיש צבע אדום אנחנו תופסים מחסה". אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, ציין בשיחה עם וואלה! חדשות כי "התושבים פה אנחנו מכירים את הדברים האלה. הנושא הזה יטופל, יש לנו שיח עם מי שאחראי שם ואנחנו נדע לטפל בזה".

באחד המפעלים התפוצצה בעבר רקטה אחרת, שהסבה לו נזק. המפעל שב אז לייצור מלא והפגיעה הבוקר גרמה גם כן נזקים למבנה ולמספר מתקנים הנמצאים בו ובסמוך לו. חבלנים של המשטרה הוזעקו אל הזירות בהן התפוצצו הרקטות, על מנת לאסוף את שרידיהן ולבדוק אילו סוגים של רקטות נורו.

נפילת רקטה במפעל בשער הנגב , אוגוסט 2012. שי מכלוף
"יש לנו שיח עם מי שאחראי שם, ואנחנו נדע לטפל בזה". זירת הנפילות, היום/שי מכלוף

מחר תתחיל שנת הלימודים: "בתי הספר ממוגנים"

מחר צפויה להיפתח בבתי הספר שנת הלימודים. בשער הנגב, ילמדו לראשונה בבית הספר התיכון החדש והממוגן שנבנה בקריית החינוך של המועצה. יש לציין כי בשדרות לא פרוסה סוללה של מערכת "כיפת ברזל" ליירוט רקטות.

אלון שוסטר, יושב ראש המועצה האזורית שער הנגב, אמרר כי "זאת פגיעה נוספת במפעל, שכבר נפגע בעבר. לשמחתנו ללא נפגעים. עוד לשמחתנו, בתי הספר שלנו ממוגנים והילדים וההורים יודעים היטב את כללי ההתנהגות".

לדברי ראש המועצה, "כל המבנים שלנו ממוגנים. אנחנו מתמודדים כבר 12 שנים עם המצב הזה. בית הספר מאוכלס למרות זאת בילדים שמגיעים ממקומות אחרים מרוחקים מהגבול. יש ילדים שהמצב שלהם קשה ומרכזי החוסן וצוותי החירום פועלים במתכונת שגרתית. לא פשוט לחיות באזור הזה, אבל אנחנו ממשיכים. זה מה שצריך לעשות באזור הזה".

בחודש יולי התפוצצו ארבע רקטות קסאם באזור הדרום. מהתפוצצות הרקטות לא נגרמו נזקים, אולם אישה שרצה למרחב מוגן בשדרות נפלה ונחבלה. היא פונתה במצב קל על ידי אמבולנס של מגן דוד אדום לבית החולים ברזילי באשקלון. מספר שעות לאחר מכן נורו שתי רקטות נוספות, הפעם לאזור מועצה אזורית אשכול. הן התפוצצו בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק או לנפגעים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully