וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: 201 בני אדם "הוצאו להורג" ליד דמשק

26.8.2012 / 0:03

גורמי אופוזיציה דיווחו כי הקורבנות, בהם נשים, נורו בראשם מטווח קרוב. עוד דווח כי בחודש אוגוסט נמדד מניין ההרוגים הגבוה ביותר מאז תחילת המהומות: כ-3,700 בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

כ-201 גופות נמצאו ביממה האחרונה בפרבר דאריא הסמוך לדמשק, כך דיווחו גורמי אופוזיציה. על פי הדיווחים, אופי סימני האלימות על הגופות העיד על כך שהקורבנות "הוצאו להורג". גם המועצה הסורית לזכויות אדם אישרה כי קיבלה דיווחים לגבי עשרות גופות שנמצאו בעיירה, אולם ציינה כי טרם נודע לה כיצד הקורבנות נהרגו.

בתחילה דווח על 79 הרוגים, אולם מספר שעות לאחר מכן נמצאו למעלה ממאה גופות נוספות בבתי העיירה. לדברי הפעילים, בין ההרוגים שנמצאו ירויים בראשם היו שמונה בני משפחה אחת: שלושה ילדים, זוג הוריהם ושלושה קרובים נוספים. עוד נמסר כי מניין ההרוגים המשיך לעלות לאחר המתקפה האלימה, מאחר שפצועים רבים במקום לא הועברו לטיפול בבתי חולים – אשר היו בתפוסה מלאה של אנשי כוחות הביטחון.

גופות של ילדים שנהרגו לכאורה בטבח בעיירה דראיא שבפרברי דמשק, אוגוסט 2012. AP
גופות ילדים לאחר הטבח, כפי שתועדו על ידי ארגוני האופוזיציה/AP

מוחמד חור, פעיל מקרב המורדים בעיירה, סיפר: "אנו עדיין בתהליכי זיהוי הגופות וקביעה כיצד הקורבנות נהרגו". לדבריו, "ממצאים ראשוניים מראים שרובם נורו מטווח אפס בראשם, בצווארם ובפניהם, בסגנון התואם הוצאה להורג". הוא הוסיף כי "לפחות שתי נשים סיפרו כי כוחות הביטחון ירו באחיהם לנגד עיניהן".

בתוך כך, על אף שנותר עוד שבוע עד סופו של החודש הנוכחי, חודש אוגוסט כבר הוכרז כקטלני ביותר מאז החלו העימותים בסוריה לפני כשנה וחצי. פעילי אופוזיציה דיווחו כי למעלה מ-3,700 בני אדם, מרביתם אזרחים, נהרגו מאז תחילת החודש ברחבי המדינה. על פי דיווחי האופיזיציה, מניין ההרוגים הכולל בסוריה מאז ינואר 2011 עומד על למעלה מ-21 אלף בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully