וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה ישתתף בכינוס בטהרן; "מעמיק את הפילוג"

ניר יהב

25.8.2012 / 17:49

ראש ממשלת החמאס הודיע כי ייענה להזמנת האירנים להשתתף בכינוס המדינות הבלתי מזדהות בארצם בשבוע הבא. גורם פלסטיני לוואלה! חדשות: "אבו מאזן טרם החליט אם ישתתף"

הקרע הפלסטיני מעמיק: ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, נענה להזמנתו של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, והוא ישתתף בכינוס המדינות הבלתי-מזדהות שייערך בשבוע הבא בטהרן - כך נמסר היום (שבת) מלשכתו של הניה. "הניה ישתתף בכינוס מתוקף תפקידו כראש הממשלה הנבחר. על כולם לכבד את בחירתו הדמוקרטית של העם הפלסטיני", הודיע דוברו של הניה, טאהר נונו.

בכירי הרשות הפלסטינית זעמו על הזמנתו של הניה, וטענו כי הובטח להם כי יו"ר הרשות, אבו מאזן, יהיה נציג הפלסטינים היחיד בכינוס. "הזמנתו של הניה מהווה מהלומה לאחד מההישגים המרכזיים של העם הפלסטיני, והוא העובדה שאש"ף הוא הגוף היחיד המייצג את העם", אמר בתגובה ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד. "כמו כן, מדובר בהסלמה מסוכנת של עמדת אירן נגד אחדות השטח הפלסטיני הכבוש ונגד תפקידה של הרשות הפלסטינית בשמירת האינטרסים של בני עמנו בעזה ובגדה".

חמאס: "עלינו לאחד מאמצים"

פיאד אמר כי היענותו של הניה להזמנה האירנית "המסיתה" מהווה העמקה של הפילוג הפוליטי בזירה הפלסטינית ופוגעת במאמצי העם הפלסטיני להשיג את חירותו ועצמאותו במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות שנכבשו בשנת67'. כמו כן, הוא קרא להניה להתעלות מעל השיקולים האישיים של ארגונו ולדחות את הזמנתו של נשיא אירן.

בעקבות היענותו של הניה להזמנה, אמר גורם פלסטיני המקורב לאבו מאזן לוואלה! חדשות כי טרם התקבלה החלטה סופית לגבי השתתפותו בכינוס. בתגובה לזעם מצדה של הרשות הפלסטינית, הציע שר החוץ בממשלת חמאס לשלוח משלחת משותפת לכינוס. "אני קורא לרשות הפלסטינית לשתף עמנו פעולה ולשלוח נציגות משותפת", מסר. "עלינו לאחד מאמצים ולגבש עמדה אחת".

הערכות: סבא"א תציג התקדמות קבועה בגרעין האירני. רויטרס
הזמנה "מסיתה". אחמדינג'ד/רויטרס

בחודשיים האחרונים נערכו ברשות הפלסטינית לקראת הוועידה, ובירושלים קיבלו בהבנה מסוימת את הזמנת אבו מאזן לוועידה על ידי הנשיא האירני. עם זאת, גורמים בישראל ביקרו את התנהלותן של כמה מדינות חברות בגוש - בהן הודו, אזרבייג'ן, חוף השנהב והפיליפינים המקיימות קשרים דיפלומטיים עם ישראל, כיוון שלא ניסו למנוע את קיום הכנס בטהרן.

116 נציגי מדינות שונות צפויים להתכנס החודש בבירה האירנית אירן, בוועידת הפסגה של קבוצת המדינות שביקשו לא להזדהות עם המערב או עם הגוש המזרחי בשנות המלחמה הקרה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הפציר במזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, שלא להשתתף בוועידה. "התאכזבתי לשמוע על כוונתך להשתתף בכינוס", אמר נתניהו לבאן בשיחה שערך עמו החודש. "נסיעתך הצפויה לטהרן היא טעות גדולה, גם אם היא נעשית מכוונות טובות. איני רואה כל סיבה לביקור במדינה ששלטונה הוא אנטישמי ושם לו למטרה להשמיד את מדינת ישראל", הוסיף נתניהו בשיחה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully