וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנייה הוזמן לוועידה בטהרן חרף התנגדות אבו מאזן

ברשות הפלסטינית זעמו על החלטת נשיא אירן להזמין את ראש ממשלת חמאס בעזה לוועידת המדינות הבלתי מזדהות, על אף ההבטחה שקיבלו כי אבו מאזן יהיה נציג הפלסטינים היחיד בכנס

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הנייה, הוזמן לוועידת המדינות הבלתי מזדהות (NAM) שתיערך בטהרן בשבוע הבא. לשכת הנייה הודיעה אמש (שישי) כי נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, הזמין את בכיר הארגון ברצועה באופן אישי. שר החוץ של הרשות הפלסטינית, ריאד אל-מאליכי, אמר בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי השלטונות בטהרן הבטיחו לרשות הפלסטינית כי העומד בראשה, אבו מאזן, יהיה נציג הפלסטינים היחיד בוועידה, שבה צפויים להשתתף 116 נציגי מדינות. עד כה לא ברור אם הנייה עצמו יגיע לוועידה.

אנשי הרשות הפלסטינית, שלא רואים בעין יפה את ההזמנה שקיבלו יריביהם מחמאס, מסרו כי אירן, המארחת השנה את הוועידה, צריכה לקבל אישור מוועדת התיאום של קבוצת המדינות הבלתי מזדהות כדי להזמין משתתפים לוועידה.

.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. פברואר, 2012. AP
ברשות טענו כי אירן לא יכולה להזמין משתתפים לוועידה ללא אישור. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן/AP

בחודשיים האחרונים נערכו ברשות הפלסטינית לקראת הוועידה, ובירושלים קיבלו בהבנה מסוימת את הזמנת אבו מאזן לוועידה על ידי הנשיא האירני. עם זאת, גורמים בישראל ביקרו את התנהלותן של כמה מדינות חברות בגוש - בהן הודו, אזרבייג'ן, חוף השנהב והפיליפינים המקיימות קשרים דיפלומטיים עם ישראל, כיוון שלא ניסו למנוע את קיום הכנס בטהרן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נתניהו למזכ"ל האו"ם: אל תשתתף בוועידה בטהרן

116 נציגי מדינות שונות צפויים להתכנס החודש בבירה האירנית אירן, בוועידת הפסגה של קבוצת המדינות שביקשו לא להזדהות עם המערב או עם הגוש המזרחי בשנות המלחמה הקרה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הפציר במזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, שלא להשתתף בוועידה. "התאכזבתי לשמוע על כוונתך להשתתף בכינוס", אמר נתניהו לבאן בשיחה שערך עמו החודש. "נסיעתך הצפויה לטהרן היא טעות גדולה, גם אם היא נעשית מכוונות טובות. איני רואה כל סיבה לביקור במדינה ששלטונה הוא אנטישמי ושם לו למטרה להשמיד את מדינת ישראל", הוסיף נתניהו בשיחה.

ראש הממשלה טען באוזני מזכ"ל האו"ם כי הביקור הצפוי "יעניק לגיטימיות למשטר שמהווה את האיום הגדול ביותר לשלום וביטחון העולם". דוברו של באן, מרטין נסירקי, טען מנגד כי המזכ"ל "ינצל את ההזדמנות ויעביר את החששות והציפיות של הקהילה הבינלאומית, בהן תכניתה הגרעינית של אירן, סיועה לטרור, המשבר בסוריה וזכויות אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully