וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: משרד החינוך חייב לפרסם את תוצאות המיצ"ב

בית המשפט העליון קיבל עתירה של קבוצת הורים. השופט ריבלין כתב בהחלטתו שככל, "אין לאפשר לרשויות המדינה לחמוק מביקורת על-ידי הסתרת כשלונותיה מעיני הציבור"

בית המשפט העליון הורה לחייב את משרד החינוך להעביר לקבוצה של הורים בבית ספר יסודי את תוצאות בחינות המיצ"ב, בעקבות עתירה שהגישה בשמם התנועה לחופש המידע. השופטים, אליעזר ריבלין, עדנה ארבל ויורם דנציגר, קבעו כי משרד החינוך יעביר את תוצאות הבחינות לידי המערערים תוך 30 ימים.

שר החינוך, גדעון סער בהצגת תוצאות מבחני המיצ"ב תשע"א, ספטמבר 2011. דרור עינב
שר החינוך, גדעון סער, סוקר את ציוני המיצ"ב בשנה שעברה/דרור עינב

בפסיקתם, קבעו שופטי העליון כי משרד החינוך לא יכול להסתיר את תוצאות הבחינות המיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית-ספרית), הבודקות את הישגי תלמידי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. הבחינות בודקות הישגים בארבעה תחומים - מתמטיקה, אנגלית, מדעים ושפת אם, ונערכות בכל בית ספר אחת לשנתיים.

השופט ריבלין: משרד החינוך הביע אי-אמון במורים ובמנהלים

ועדה של משרד הבריאות המליצה כי התוצאות יפורסמו בחלוקה לפי יישובים אך לא בחתך בית-ספרי. בית המשפט המחוזי בירושלים דחה עתירה קודמת של המערערים, בנימוק לחיסיון התוצאות ומתוך חשש כי פרסום התוצאות יוביל את מנהלי בתי הספר לנקוט דרכים פסולות להעלות באופן מלאכותי את ציוני הבחינות. חשש נוסף שעליה הסתמכה ההכרעה הייתה שמשפחות חזקות מבחינה סוציו-אקונומית יעבירו את ילדיהם לבתי-ספר שהציגו ציונים גבוהים יותר.

השופט ריבלין קבע היום כי האי-אמון שהביע משרד החינוך בהתנהגות המורים והמנהלים לא היה מבוסס, ואמר שאם יש חשש לפגיעה בטוהר המידות, הרי שעל משרד החינוך לנקוט אמצעים אחרים למגר אותן. בית המשפט העליון קבע, ככלל, כי הטענה שביקורת ציבורית תרפה את ידי העוסקים במלאכה, אינה במקומה. "ביקורת מטעם הציבור היא ביקורת ראויה ורצויה, העומדת בליבת השיטה הדמוקרטית, ואין לאפשר לרשויות המדינה לחמוק ממנה על-ידי הסתרת כשלונותיה מעיני הציבור", נכתב בפסיקה. השופט ריבלין גם קבע כי פרסום התוצאות אינו צפוי להגדיל את הפערים בין בתי הספר, שהרי אזורי הרישום לבתי ספר נקבעים על-פי מקום המגורים, והעריך שסביר שרק פלח קטן מהאוכלוסייה יקבע את מקום מגוריו דווקא לפי ציוני המיצ"ב של בית הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully