וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין חדש: כך פעלה הממשלה להורדת יוקר המחייה

טל שלו

21.8.2012 / 22:16

בצל החשש מהתייקרויות נוספות במשק, משרד ראש הממשלה ישיק קמפיין שידגיש את הצעדים שנעשו לטובת הציבור. במרכז הקמפיין: הורים שמספרים כיצד ההטבות השפיעו על חייהם

בעוד נתוני האבטלה של חודש יולי הגיעו לשיא של שלוש שנים, והכותרות הכלכליות מתריעות מפני גל התייקרויות במשק וגזירות כלכליות נוספות, בממשלה מנסים לזרוע אופטימיות בציבור. משרד ראש הממשלה ישיק מחר (רביעי) קמפיין פרסומי בשיתוף משרדי האוצר והחינוך, שידגיש את פעולות הממשלה להורדת יוקר המחייה. שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים, יפורסמו בכלי התקשורת סרטונים ומודעות המתמקדות בשניים מהצעדים שביצעה הממשלה לטובת ציבור ההורים - חוק חינוך חינם מגיל 3, וזיכוי בנקודות ממס להורים עובדים.

בימים האחרונים הפיקה לשכת הפרסום הממשלתית ארבעה סרטונים, בהם מככבות ארבע משפחות מרחבי הארץ שמספרות כיצד ההטבה השפיעה על חייהם. "כשיש לך ילדים, אתה יודע שכל הזמן מחכות לך הפתעות" מספרת משפחת קפלן מרמת גן על ההפתעה "המשמחת" שקיבלו, כשגילו שילדם יהנה מחוק חינוך חינוך חינם מגיל 3 - שיחול השנה לראשונה על כ-270 אלף ילדים ברחבי הארץ וחוסך כ-800 שקלים בחודש לילד.

"אתה יודע איך זה משכנתא, בית, ילדים - יכול להיות קצת לחוץ, שנינו עובדים, מרוויחים בסדר גמור, אבל תמיד צריך עוד אוויר", מספרת בפרסומת נוספת משפחת גרינברג מהוד השרון על משכורת הנטו שלה, שגדלה ביותר מ-700 שקלים בחודש בעקבות החלת הזיכוי בנקודות ממס להורים עובדים. הסרטון קורא להורים נוספים לבדוק גם הם את זכאותם לזיכוי ממס, המעניק תוספת של 430 שקלים בכל חודש לאב עובד לכל ילד עד גיל שלוש, ו-215 שקלים בכל חודש לאם עובדת לכל ילד עד גיל חמש.

הקמפיין החדש, שמכוון בעיקר להורים צעירים, מושק יום לאחר פרסום נתוני שירות התעסוקה, המעידים על שיא של שלוש שנים בנתוני האבטלה בישראל, בליווי תחזיות להאטה נוספת במשק הישראלי וגל התייקרויות וגזירות שצפויות להיות מוטלות במסגרת תקציב 2013. לפי תחזיות התאחדות התעשיינים, להודעות הפיטורים של הימים האחרונים במפעל פניציה וחברות הסלולר, יצטרפו בחודשים הקרובים עוד כ-6,500 עובדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחת קפלן שמופיעה בקמפיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודשים האחרונים, על רקע החשש מהתעוררותה מחדש של המחאה החברתית והתחזיות הכלכליות הקודרות, מנסה לשכת נתניהו להדגיש את הפעולות שביצעה הממשלה בשנה החולפת להורדת יוקר המחייה. הקמפיין שמושק מצטרף לקמפיינים נוספים ומצגות שהופצו בחצי השנה בניסיון להדגיש את ההצלחה הכלכלית של הממשלה. לפני כחודשיים הופצה לשרי הממשלה מצגת תחת הכותרת "אומרים שדבר לא השתנה בעת האחרונה? לא נכון! הרבה מאוד השתנה", שנועדה לסייע לשרים להציג בקרב הציבור את הישגיה הכלכליים של הממשלה - בין היתר חוק חינוך חינם, הרפורמה בשוק הסלולר, והרחבת טיפולי שיניים לילדים עד גיל 12 - ולהדוף התקפות וביקורת.

"בישראל הממשלה אישרה שורת צעדים שהפחיתו משמעותית את יוקר המחייה", הדגישה המצגת את המסר עליו חוזרים נתניהו ושטייניץ בשבועות האחרונים באזהרותיהם על המשבר הכלכלי העולמי שמאיים גם על ישראל, "בזמן שכלכלות העולם קורסות והאבטלה מעבר לים שוברת שיאים".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עוד בנושא
"הלחם, החלב והבשר יתייקרו מאוד אחרי החגים"
חינוך חינם מגיל 3: הצלחה חלקית, גנים צפופים
עוד עלייה: הדלק צפוי לזנק בסוף החודש לשיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully