וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת אתיופיה זנאווי מת "מזיהום פתאומי"

על פי הדיווחים במדינה, מי שהיה בעברו מורד ועלה לשלטון לפני למעלה משני עשורים, מת בפתאומיות בגיל 57, לאחר שהיה מאושפז בחודשיים האחרונים בשל מחלה. סגנו ימלא את מקומו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

אחרי חודשים של ספקולציות בנוגע למצבו הבריאותי ולהיעדרותו מהעין הציבורית, ראש ממשלת אתיופיה, מלס זנאווי, מת אמש (שני) בהיותו בן 57 – כך דווח הבוקר בטלוויזיה הממלכתית במדינה. על פי הדיווח, סגן ראש הממשלה, היילמריאם דסלן, ימלא את מקומו. "ראש הממשלה זנאווי הלך לעולמו בפתאומיות אמש. מלס התאושש בבית חולים בחו"ל בחודשיים האחרונים, אך מת מזיהום פתאומי ב-11:40 (שעון מקומי)", נמסר בהודעת הממשלה.

מלס לא נראה בציבור מזה שבועות, ושמועות לגבי מחלה קשה נפוצו במדינה לאחר שנעדר מפסגת האיחוד האפריקאי בבירה אדיס אבבה בחודש שעבר. ביוני מסרה הממשלה כי הוא נמצא בחופשה על מנת להתאושש מבעיה רפואית, מבלי לפרט. הוא ככל הנראה שהה באשפוז מחוץ למדינה מאז, וכעת דווח כי הוא מת מזיהום פתאומי.

לפני כשלושה שבועות, מסר דובר מטעם הממשלה האתיופית לרשת BBC כי זנאווי "נמצא במצב טוב ומתאושש" מהמצב הבריאותי ממנו סבל, ודחה את הדיווחים אודות מחלה סופנית. בעקבות מותו, טוענים בממשלה כי הוא אכן היה בשלבי התאוששות, אולם "משהו קרה בפתאומיות והוא הובהל למחלקה לטיפול נמרץ, שם לא הצליחו להצילו".

ראש ממשלת אתיופיה מלס זנאווי. רויטרס
"משהו קרה בפתאומיות והוא הובהל למחלקה לטיפול נמרץ, שם לא הצליחו להצילו"/רויטרס

זנאווי, שהשתייך בעברו לארגון מורדים חמושים, נחשב לדמות בעלת עוצמה באזור במהלך למעלה משני עשורים. הוא צבר עוצמה בשנת 1991, לאחר שעזר למפלגת השינוי המהפכני-דמוקרטי של העם האתיופי נגד ממשלתו של מנגיסטו היילה מריאם, ושימש בתפקיד נשיא אתיופיה בין השנים 1991 ל-1995, תפקיד שהוא בעיקרו סמלי.

המדיניות הרשמית של ממשלתו הייתה מדיניות של פדרליזם-אתני, שהקנתה סמכויות משמעותיות לרשויות האזוריות המושתתות על בסיס אתני, אך השליטה המרכזית נשארה בידיה של מפלגת השלטון. דיפלומטים ופרשנים באתיופיה אומרים כי לא ברור כיצד הממשלה התנהלה מאז חלה זנאווי בחודש יוני.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully