וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז דורש מנתניהו: "קיים פגישת עדכון בנושא אירן"

פנחס וולף וטל שלו

20.8.2012 / 10:00

יו"ר האופוזיציה שלח לראש הממשלה מכתב ובו ביקר את מדיניותו סביב תקיפה באירן. הוא האשים אותו ב"הפקרות מוחלטת" של הדיון הציבורי ודרש ממנו לקיים עמו פגישת עדכון בנושא

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בכתבה מהשבוע שעבר)

הנושא האירני במוקד הוויכוח בין הקואליציה לאופוזיציה: יו"ר האופוזיציה, שאול מופז, שלח הבוקר (שני) מכתב חריף לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על התנהלות הממשלה בנושא האירני. "בימים האחרונים, ממשיכים להיחצות קווים אדומים משמעותיים בהתנהלות המדינית והביטחונית שלך ושל צמרת ממשלתך", תקף מופז במכתבו, אותו הוא מיען גם ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. "זוהי הפקרות מוחלטת של הדיון הציבורי בנושאים האינטימיים ביותר מבחינה ביטחונית, שהפכה לנוהג שגור שלך ושל ממשלתך".

מופז טען כי המניעים מאחורי פומביות הדיון על תקיפה באירן הם "מניעים זרים לטובת המדינה, מנוגדים לאינטרסים הביטחוניים והמבצעיים שלה ומהווים שיא חדש בהשחתת המידות בכל ממדי השלטון בישראל". עוד טען כי "פעולה צבאית שתוצאותיה מוגבלות ושבצידה חוסר ודאות, חוסר סימטריה ואובדן חיי אדם, תוך פגיעה קשה בעורף ושחיקה עמוקה במצבה המדיני של מדינת ישראל – פעולה כזו היא בלתי מוסרית וחסרת היגיון מבצעי בנסיבות העניין".

בימים האחרונים, נכתב על חילוקי הדעות בין ארצות הברית לישראל בסוגיה הרגישה הזו. מופז הקשה ושאל: "מהי המטרה האמיתית מאחורי הרחבת הקרע עם ארצות הברית? מהן החלופות המדיניות, הכלכליות והמבצעיות שיש למדינתנו אל מול חוסר האמון בין ממשלתך לבין הממשל האמריקאי? גורמים בכירים בממשל הבהירו לך, לשר הביטחון וגם לח"מ את המשמעויות הדרמטיות שיש לפעולה ישראלית, שתביא להתערבות בוטה ובלתי לגיטימית בתהליכים פוליטיים בתוך ארצות הברית, לקראת הבחירות הנשיאותיות בחודש נובמבר השנה".

מופז על הביקורת נגד פרס: "מתקפה שלוחת רסן"

מוקד נוסף במתקפה של מופז הוא הביקורת החריפה שמקורבי נתניהו מתחו על נשיא המדינה, שמעון פרס, בגין התבטאויותיו נגד תקיפה באירן. את הביקורת מכנה מופז "מתקפה שלוחת רסן שמצביעה על אובדן עשתונות ואיבוד מוחלט של קור הרוח". עוד הוא האשים: "דמה שאבדה לך יכולת השליטה העצמית, כמו גם השליטה על חבורת יועציך שבעילום שם. אין מנוס מן ההכרה, כי כעוצמת ההיסטריה שאתה מפגין, כך חמורה התמונה הכוללת המצטיירת מאחורי כוונותיך האמתיות לעת הזו".

"במעשיך אתה מסכן את הריבונות הישראלית, את עצמאות המדינה ואת שרידותה המדינית, הכלכלית והחברתית", האשים מופז את נתניהו. בסיום מכתבו, דורש יו"ר האופוזיציה מראש הממשלה לקיים בדחיפות את פגישת העדכון החודשית אותה הוא מחויב לקיים עם ראש האופוזיציה בנושא "היערכותה הכוללת על כוונתך להוביל את מדינת ישראל למלחמה". למכתבו צירף מופז מסמך מסווג בנושא שהועבר לנתניהו, לשר הביטחון, אהוד ברק, לווינשטיין, וליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רוני בר-און.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully