וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום דיונים: רוב נוער הגבעות יוכל להתגייס לצה"ל

20.8.2012 / 13:13

השב"כ ביקש להגמיש את העמדות לגבי גיוס נוער הגבעות, ובעקבות כך הגיעו בכירים באכ"א למפגש עמם. "אם הנער שילם את חובו לחברה והיום הוא נורמטיבי, ניתן לו צ'אנס"

מפקדים בכירים באגף כוח האדם בצה"ל ביקרו במעוזי נוער הגבעות, בעקבות בקשה של השב"כ לסייע להם. בתום שיחות אישיות עם 30 בני נוער, ודיונים פנימיים, הוחלט לאפשר להם להתגייס לצבא.

לאחרונה פנה בכיר בשב"כ למפקד בכיר באכ"א, וביקש ממנו לנסות ולהגמיש את העמדות ולבחון מחדש גיוס נוער גבעות מאזור יהודה ושומרון לשירות צבאי, כשאר בני הנוער בישראל. מדובר בבני נוער שנשרו ממסגרות חינוכיות, שרובם לא עובד באופן רצוף ובמשך שעות היום עוסק בפרובוקציות נגד פלסטינים, ובמקרים חריגים גם נגד הצבא ושאר כוחות הביטחון והמנהל האזרחי.

הבכיר ציין במעמד השיחה עם בכירי אכ"א כי נעשתה פנייה למשרד החינוך להחזיר אותם למסגרת חינוכית, אך הרעיון נכשל, ולאחר מכן פנו גם לרבנים ואף זה נכשל. לכן, כמוצא אחרון, הם פונים כעת לצה"ל שיסייע להחזיר אותם למוטב. לדברי הבכיר, כל מקרה בודד של נוער גבעות שטופל על ידי צה"ל והתגייס לשירות סדיר, יצא לדרך חדשה.

הבכיר באכ"א הודה כי מרביתם בעלי עבר פלילי, המכונים "ברדקיסטים" ובמעמד הצו הראשון הם השתמשו בהצהרות שבגללן צה"ל בחר שלא לגייס אותם. באכ"א הוחלט לבחון את ההצעה מחדש ולבקר במעוזי נוער הגבעות, כדי לפגוש עשרה בני נוער, תוך התחייבות של השב"כ לסייע במידע סביר שיאפשר לצבא לבחון ולהעריך את מידת ההצלחה של הנער בשירות צבאי, על אף מה שעשה בעבר.

אף מפקד לא ידע על עברם הפלילי

קצינים בכירים באכ"א שלקחו חלק בפגישות, בהם מפקד בסיס הקליטה והמיון, אל"מ גיל בן שאול, הופתעו לגלות כי אל המפגשים הגיעו 30 בני נוער, כשרובם מלווים בהורים שתמכו ברעיון הגיוס לצה"ל.

בתום סדרת דיונים בנושא, הוחלט לגייס את רוב בני הנוער, ואם יימצאו כשירים מבחינה רפואית, יתגייסו ליחידה קרבית מבלי שאף מפקד יידע על עברו הפלילי בשל צנעת הפרט כמתחייב בחוק. "כמה שזה נשמע שחוק, עדיין השאלה האם שרתת או לא שרתת בצבא נחשבת לשאלה מהותית במרבית המגזרים", אמר הקצין הבכיר באכ"א, "נכון שהסיפור של המבקשים להתגייס מביא לשורותינו כאלה שהוצאנו מהברדק, אבל אין פה שינוי בגישה או חריגה מהנורמות שהחלטנו עליהם מזמן".

באכ"א טוענים שכל מקרה נבחן לגופו, כולל גיל ביצוע העבירה, מה עשה הנער מאז ואם חדל מעבירות דומות, מה אומרים עליו גורמי השיקום ואיזה אורח חיים הוא ניהל. "אם הוא שילם את חובו לחברה והיום הוא ילד נורמטיבי ניתן לנו צ'אנס", סיכם הבכיר.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

לקריאה נוספת
השב”כ הזהיר פעילי ימין בבת עין: ”עוקבים אחריכם”
מנהיג בנוער הגבעות: "דוחקים אותנו לפינה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully