וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג בנוער הגבעות: "דוחקים אותנו לפינה"

יהושע בריינר

21.12.2011 / 18:25

מאיר ברטלר, מראשי חוג הימין שנעצר לאחר ההתבצרות בגבול ירדן, שוחרר רק אמש ממעצר - והוא זועם. "אין ביסוס שאנשינו פרצו לבסיס צה"ל, אנחנו שוללים אלימות נגד צה"ל"

"שופכים את דמנו, אנחנו עוסקים בהקמת יישובים ולא בהכאת קצינים, דוחקים ציבור שלם לפינה", כך אומר היום (רביעי) מאיר ברטלר, מראשי "נוער הגבעות" בעקבות מה שהוא מכנה מסע הדה-לגיטימציה שמקיימת מערכת הביטחון והמערכת הציבורית נגד פעילי הימין ביהודה ושומרון מאז האירועים בבסיס חטיבת אפרים לפני כעשרה ימים. ברטלר, פעיל ימין מוכר היטב ומי שנחשב לאחד מראשי חוג הימין, שוחרר רק אמש לאחר שהיה במעצר במשך עשרה ימים.

מאיר ברטלר , דצמבר 2011. יהושע בריינר
"שופכים את דמנו". מאיר ברטלר/יהושע בריינר

שעות ספורות לפני האירועים האלימים סמוך לרמת גלעד ולחטמ"ר אפרים, עברו ברטלר וכעשרים פעילים נוספים את גדר המערכת והכריזו על מאחז חדש באתר ההטבלה קאסר אל יהוד הסמוך לגבול ירדן. מאז היה נתון במעצר, עד אתמול, כאמור. דובר צה"ל אף טען כי אירוע הכניסה לקאסר אל יהוד היה מתואם עם האירועים האלימים בשומרון על מנת למנוע פינוי אפשרי של רמת גלעד, אולם כעת, מששוחרר, טוען ברטלר כי מדובר בטענות הזויות.

"שוללים אלימות נגד הצבא מכל וכל"

"הכניסה לקאסר אל יהוד תוכננה שבועות מראש וכשנכנסנו למקום בשש בערב בכלל לא ידענו שיש כוונות לפינוי", הוא אומר בשיחה עם וואלה! חדשות, "לא היה לנו קשר לאירועים ברמת גלעד, וכל מה שרצינו זה לעורר ויכוח ציבורי בנושא ההתיישבות היהודית בירדן. פתאום דחפו אותנו לדיון אחר לגמרי על אלימות כלפי צבא, דבר שאנחנו שוללים מכל וכל". לדברי ברטלר, לנוער הגבעות אין שום קשר לפריצה לבסיס או לאלימות שהופגנה כלפי מפקדי חטיבת אפרים. "הטענה שנוער שלנו פרץ לבסיס היא טענה שאין לה שום ביסוס. 80 איש פרצו לבסיס שמכוסה בעשרות מצלמות ועד עכשיו לא תפסו אפילו אחד שחדר. מישהו יודע שזה אחד משלנו? אומרים שאנחנו מציתים מסגדים, אבל איפה המציתים? איך זה שהשב"כ הטוב בעולם לא מצליח ללכוד אפילו אחד? שופכים את דמם של מאות בני נוער שכל חטאם זה אהבת הארץ".

יתר המעורבים בכניסה לקאסר אל יהוד שוחררו, למעט אחד העצורים, אלכס אוסטרובסקי שהיה נתון במעצר. לדברי ברטלר, אין לנוער הגבעות כל קשר לאירועים האלימים בשומרון. "נוער הגבעות לא עוסקים ב'תג מחיר', בשריפת מסגדים או בהכאת קצינים אלא בהקמת יישובים ומאחזים וזה מה שעשינו בגבול ירדן. לצערי הרב, את אלה שפועלים באלימות ומכים קצינים לא עוצרים, אבל אותנו, שכל חטאנו היה שנכנסנו לאתר תיירות שלא בשעות הפתיחה, עוצרים לימים ארוכים. לו הייתי ברמת גלעד באותו הלילה, בוודאי שהייתי מתנגד לפינוי, אבל לא הייתי מעלה על דעתי לתקוף חייל או מח"ט - והייתי מונע ממי שהיה שם לפרוץ לבסיס. הדברים האלה אסורים בתכלית האיסור. אפילו בסוריה לא פועלים כך נגד הצבא. לתקוף אותם זה דבר הזוי שרק עושה לנו נזק".

עם זאת, ברטלר לא חוסך ביקורת כלפי המערכת. "מי שישלח צבא להרוס יישובים הורס במו ידיו את הצבא. המערכת פועלת בצורה הפוכה, ובמקום להגיע אל מציתי המסגדים היא לוקחת ציבור של נוער הגבעות, שופכת את דמו, מתעללת בו ומפרה את זכויותיו הבסיסיות ביותר. בדרך הזו לא נגיע לשום מקום, וההתנהלות הזאת כורתת את הענף שכולנו יושבים עליו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תא"ל ניצן אלון. דובר צה"ל
לא מרוצים גם ממינויו. תת-אלוף ניצן אלון, אלוף פיקוד המרכז הבא/דובר צה"ל

ברטלר מתח ביקורת גם על דבריו של ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר לאחר החדירה לבסיס, שאמר על הפורעים: "חבל שלא ירו בהם, חבל שלא הגיבו". לדברי ברטלר, "התבטאויות הזויות של פואד בן אליעזר כמו לירות במתיישבים הם טירוף שמסכנים את כל התחיה של עם ישראל בארצו". רק לאחר שחרורו אמש, שמע ברטלר כי תת-אלוף ניצן אלון, שלא נחשב לאחת הדמויות האהודות בקרב נוער הגבעות, צפוי להתמנות לאלוף פיקוד מרכז. "למרות שאלון הוא קצין שנלחם שנים רבות למען ישראל, הוא לא הצליח להימנע מהכנסת דעותיו הפוליטיות לתפקיד, אני רק יכול לקוות שעתה הוא ישנה את דרכיו", אומר ברטלר.

טרור יהודי משתולל - כותרות אחרונות
מג”דים לנתניהו: הימין הקיצוני מקלל כאילו אנו האויב
הוארך מעצר שלושה צעירים החשודים בטרור יהודי
הנשיא פרס לראשי הימין: ”האזור בוער, אל תשפכו נפט”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully