וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר שלושה צעירים החשודים בטרור יהודי

יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

16.12.2011 / 15:58

הצעירים חשודים כי הם העומדים מאחורי כמה מאירועי הטרור היהודי ביהודה ושומרון, לרבות הפריצה לבסיס צה"ל. פרקליטם: "המשטרה מחפשת שעיר לעזאזל, טוב שלא הואשמו גם ברצח ארלוזורוב"

מעצרם של שלושה מפעילי הימין שנעצרו בדירתם בירושלים לפני שלושה ימים, בחשד כי הם העומדים מאחורי פעולות טרור יהודי ביהודה ושומרון בשבועות האחרונים, לרבות הפריצה לבסיס צה"ל והצתת המסגדים, הוארך בארבעה ימים - כך נקבע היום (שישי) בדיון שנערך בבית משפט השלום בירושלים.

השלושה הם משה חייקין, מאיר דוד אטינגר ודוד צבי אליהו. שני חשודים נוספים – יהודה אריאל ליבנה, בן 49 מאלון מורה, וערן שוורץ, בן 27 מיצהר – שוחררו למעצר בית של 30 יום. נציגי המשטרה, שביקשו להאריך את מעצרם של כל החשודים ב-15 ימים, סירבו לפרט באילו אירועים בדיוק מדובר ואמרו כי העצורים חשודים בקשירת קשר לביצוע פשע ובהפרעה לשוטרים שהגיעו לדירתם. על כל פנים, בית המשפט לא נענה לבקשתם.

אלמונים ריססו כתובות נאצה בצומת תפוח על עמדות צה"ל, דצמבר 2011. דרור עינב
המשטרה חושדת כי החשודים עומדים מאחורי פעולות טרור יהודי שבוצעו לאחרונה. כתובות הנאצה שרוססו השבוע בצומת תפוח/דרור עינב

במהלך הדיון הודה נציג המשטרה כי ארבעה מהחשודים כלל לא היו בזירות האירועים בהם בוצעו פעולות הטרור היהודי, אולם טען כי לארבעה יש חלק בפעולות שאירעו. לדבריו, בחקירה מעורבים גם גורמי שב"כ. גורמים בימין דחו בתוקף את הטענות ואמרו כי "המשטרה והשב"כ מחפשים שעירים לעזאזל. טוב שלא האשימו אותם גם ברצח ארלוזורוב", לדבריהם, "אין למשטרה שום קצה חוט ולמרות שהיא מודה שהארבעה לא היו כלל באיזור האירועים היא מנסה בכוח למצוא אשמים שישלמו את המחיר על פעולות 'תג המחיר'. לצערנו הרב, בית המשפט משתף פעולה עם המשטרה והשב"כ בכך שהסכים להאריך את מעצרם".

"בית המשפט מגבה רדיפת פעילי ימין"

עורך דינם של כלל החשודים, נפתלי ורצברגר, המייצגם מטעם ארגון "חננו" אמר בתגובה כי "בית המשפט נתן גיבוי לפעולות רדיפה כלפי פעילי ימין, כאשר אין כנגד איש מהם שמץ של ראייה הקושרת אותם למעשים בלתי חוקיים". פרקליטם של החשודים הוסיף כי "כל החשודים מורחקים מיהודה ושומרון, כך שלא היו בזירות. זהו המשכו של מסע האימים שמנהלים הפרקליטות וגורמים פוליטיים נגד הימין".

ארבעה מהחשודים נעצרו, בפשיטה של כוחות משטרה על דירתם שבשכונת קרית משה בירושלים, לאחר האירועים האלימים במהלך השבוע בשומרון. בדירה מתגוררים פעילי ימין שהורחקו בשנה האחרונה משטחי יהודה ושומרון, בצווים מנהליים שהוציא אלוף פיקוד מרכז, לאחר שחומר מודיעיני העלה כי הם קשורים לאירועי טרור יהודי.

אירועי הטרור היהודי - כותרות אחרונות
מחשש לחייו: בצה"ל דורשים לאבטח את אלוף פיקוד מרכז
האלוף מזרחי: למרות הרוחות הרעות, נדרשת אחדות
הנשיא פרס לראשי הימין: "האזור בוער, אל תשפכו נפט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully