וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית חיפה נערכת למתקפת טילים: "לומדים מלבנון 2"

קובי מנדל

20.8.2012 / 7:13

בעיר יוקם מרכז לניהול משברים שישמש את כוחות החילוץ בשעת חירום ויכלול חדר מבצעים ומערכות מהמתקדמות בעולם. "יאפשר לכוחות לפעול בתנאים קיצוניים"

בזמן שעיריית תל אביב מכשירה עשרות חניונים תת-קרקעיים בעיר כחלק מהמוכנות למתקפת טילים, גם עיריית חיפה נמצאת בעיצומה של היערכות לקראת מלחמה. כחלק מההיערכות, משקיעה עיריית חיפה כשלושה מיליון שקלים בהקמת מרכז חדש לניהול משברים, שישמש את מערך החירום העירוני ואת כוחות החילוץ וההצלה בשעת חירום.

חמ"ל פיקוד העורף בתרגיל אס אםאסים. בן קלמר
המרכז ישמש את מערך החירום העירוני ואת כוחות החילוץ וההצלה. פיקוד העורף בתרגיל הסמסים בשבוע שעבר/בן קלמר

המרכז החדש נבנה כחלק מיישום לקחים ומסקנות, אותן הפיקה העירייה בשורה של תרגילים ודיונים, שנערכו בשיתוף פיקוד העורף ורשות החירום הלאומית. המרכז מתוכנן לתת מענה לתרחישי מלחמה ואסונות טבע, המאיימים על העיר, ולהבטיח את יכולת העירייה להמשיך ולספק שירותים - גם בתנאי משבר.

חמ"ל פיקוד העורף בתרגיל אס אםאסים. בן קלמר
המרכז החדש נבנה כחלק מיישום לקחים ומסקנות, אותן הפיקה העירייה בשורה של תרגילים ודיונים/בן קלמר

המרכז, שצפוי להשתרע על פני 600 מ"ר, יכלול, בין היתר, חדר מבצעים אשר יאויש על ידי אנשי כוחות הביטחון וההצלה וראשי הנהלת העירייה. בחדר המבצעים יותקנו מערכות מולטימדיה מהמתקדמות ביותר ומערכות קשר שיאפשרו תקשורת בין כוחות הביטחון והחירום, גם במקרה שבו קווי הטלפון יקרסו. בצמוד לחמ"ל, יוקמו חדרי מבצעים וסמוך אליהם יוצבו חדרים מבצעיים של פיקוד העורף, משטרת ישראל, מד"א, כיבוי אש והמוקד העירוני 106, שיכלול 24 עמדות למוקדנים אשר יתנו מענה לציבור הרחב בכל שעות היממה.

תרגיל בשיתוף פיקוד העורף, משטרת ישראל, כיבוי אש ומד"א המדמה התמודדות במצב של פיגוע בקייטנה, אוגוסט 2011. דרור עינב
נתוני השטח יוצלבו עם מאגר הנתונים הממוחשב של מנהל ההנדסה/דרור עינב

עוד יכלול המרכז מערכות הפעלה, שליטה ובקרה מתקדמות. המערכות הממוחשבות יאפשרו לבצע בזמן אמת אינטגרציה של נתונים, אשר יועברו באמצעות מערכות תצפית ייחודיות, ועזרי שליטה יעניקו למקבלי ההחלטות יכולת לגבש תמונת מצב עדכנית בכל נקודת זמן.

נערכים גם לפינוי תושבים למנהרות הכרמל

נתוני השטח יוצלבו עם מאגר הנתונים הממוחשב של מנהל ההנדסה, הכולל את כל תיקי הבניין בחיפה ונתונים נוספים ממאגרי המידע העירוניים, אשר יספקו לצוותי החילוץ נתונים חיוניים על המבנים והדיירים המתגוררים בהם. בנוסף, יעמדו לרשות המרכז שני רכבי פיקוד עירוניים מתקדמים המצוידים במערכות תצפית, מחשוב ותקשורת שיאפשרו העברה וקבלת מידע מכל אתר ברחבי העיר.

במקביל, נערכת העירייה למקרה שבו תידרש לתת מענה במקרה שיוחלט על פינוי תושבים למנהרות הכרמל. במסגרת זו, פנה ראש העיר, יונה יהב, לגורמים המוסמכים בפיקוד העורף וברשות החירום הלאומית, בדרישה להסדיר את נושא השימוש במנהרות כמחסה המוני. המטרה היא שמשרדי התמ"ת והתחבורה יאשרו את המתקן כמפעל חיוני שתכליתו היא שעובדי המנהרות לא "יברחו" בשעת חירום, אלא ירותקו למנהרות. התכנית של פיקוד העורף מדברת על מסלול אחד לתעבורה ומסלול שני אשר ישמש את האנשים. בדיון האחרון בנושא, הנחה יהב את פיקוד העורף להכין תכניות מילוט גם למגרשי מכוניות.

"היערכות העירייה לשעת חירום מבוססת על ניסיון מלחמת לבנון השנייה, על פיו העירייה הנה הגורם האחראי על ניהול העיר בחירום ואליה יופנו בשעת חירום כל פניות התושבים", הסביר ראש העיר יהב. "על מנת לעמוד במשימה זו, החלטנו על הקמת המרכז החדש שיאפשר לכוחות הביטחון לפעול גם בתנאים קיצוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully