וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין אירן לסוריה: אין התנפלות על תחנות ערכות המגן

12.8.2012 / 21:32

אלוף פיקוד העורף מבטיח לצייד "100% מהישראלים" בערכות מגן, אולם ברשות הפיקוד כמות שיכולה לצייד רק 58% מהציבור. ברחוב לא מביעים סימני דאגה: "זה ממילא לא מה שיעזור"

צילום: אבי כהן, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בכירי מערכת הביטחון יוצרים באחרונה שיח ציבורי סביב מחסני הנשק הביולוגי והכימי של צבא סוריה, שהצטרפו להשלכות תקיפה אפשרית של מתקני הגרעין באירן - אך לציבור, כפי הנראה, ישנה סיבה טובה נוספת לכתת רגליים אל מוקדי החלוקה. "אם קצב הייצור יימשך כמתוכנן אז עד ינואר 2013 תהיה לפיקוד העורף האפשרות לחלק 4.6 מיליון ערכות מגן", ציין גורם ביטחוני. לדבריו, "חלוקת כל ערכות המגן תצייד רק 58% מהציבור הישראלי".

עם זאת, נראה שהאמירות החוזרות ונשנות באשר לאפשרות תקיפה מאירן ומסוריה, לא מלחיצות את הציבור. "אני אסמטית, ונזכרתי שיהיה לי קשה לנשום אם יהיה משהו", מסבירה חיה מרמת אביב את הסיבה בגללה הלכה למוקד חלוקת ערכות המגן. "זה לא מה שיעזור לנו, המנהיגים לא חושבים נכון, הם לא דואגים לעורף כמו שצריך", הוסיפה אורנה, תושבת תל אביב.

"בגלל כל החדשות", סיפר אליהו תשובה על הסיבה בגללה הגיע למוקד החלוקה. "חוץ מזה, נולדה לי ילדה קטנה שלה לא הייתה ערכה, אז באתי בשבילה". עם זאת, הוא מסתייג, "לא מאמין שזה עושה משהו, אני יודע מה זה התקפה של גז, יש לי ניסיון בזה".

אלוף פיקוד העורף: "יעד ההצטיידות הוא 100%"

חברת דואר ישראל, שאחראית על חלוקת ערכות המגן, מחלקת מדי יום 2,200 ערכות מגן בממוצע. בנוסף לכך, על פי נתונים שהציגה החברה, 130 עד 200 ערכות מגן מוזמנות מדי יום באמצעות דואר שליחים. עד כה חולקו 4.2 מיליון ערכות מגן, ובמחסני החברה ישנן עוד כ-200 אלף ערכות מגן, אולם תקציב לייצור מיליון ערכות מגן נוספות - אין.

"יעד ההצטיידות הוא 100%", מסביר אלוף פיקוד העורף, איל אייזנברג. עם זאת, הוא מדגיש כי לצורך העמידה ביעד, עומד לרשות הפיקוד "תקציב של 150 מיליון שקלים בשנה. הפועל היוצא הוא שבעוד כמה שנים נגיע ליעד הזה, אבל אם יהיה יותר כסף זה יהיה מהיר יותר".

"ממשלת ישראל החליטה שכל אזרח יצויד בערכת מגן, ואני, כגוף מבצע, אמון על מערך ההצטיידות, תוך חלוקת תקציב לייצור, ולאחר מכן לחלוקה על ידי דואר ישראל", סיפר האלוף בראיון לבטאון יד לבנים שפורסם בחודש האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully