וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן: עשרות נהרגו בהתרסקות מטוס שיצא לכנס דתי

19.8.2012 / 12:02

המטוס הממשלתי הוביל פקידים בכירים לוועידה לרגל עיד אל-פיטר, והתרסק לאזור הררי בדרום המדינה. מורדים המצויים באזור הכחישו קשר להפלתו. בין ההרוגים - שר במשרד הדתות

כמה עשרות בני אדם נספו בהתרסקות מטוס שנשא אנשי ממשלה בחלקה הדרומי של סודן. לפי דיווחים ברשתות ערביות, אחד ההרוגים ההוא שר זוטר. הסיבה להתרסקות עדיין אינה ברורה, אך דובר של "צבא שחרור אנשי סודן", ארגון חמוש הפעיל באזור ההתרסקות, הכחיש קשר לאירוע.

לפי סוכנות הידיעות הסודנית, המטוס המריא הבוקר (ראשון) לכינוס איסלמי חגיגי לציון עיד אל-פיטר. הוא התרסק באזור הררי סמוך לעיר טלודי, ליד הגבול עם מדינת דרום קורדופן.

התרסקות מטוס מטען בחרטום, סודן. יוני 2008. AP
התרסקות מטוס בחרטום, בירת סודן, בשנת 2008/AP

רשת הטלוויזיה אל-ערביה דיווחה כי אחד הנוסעים במטוס היה חליל עבדאללה, שר במשרד להכוונה איסלמית ולטיפוח דתות. ברשת אל-ג'זירה נמסר כי במטוס היו פקידים נוספים ואנשי ביטחון. גורמים רשמיים מסרו כי 26 בני אדם נספו בהתרסקות. גורם רשמי ברשות התעופה האזרחית של סודן אמר כי מניין המתים עומד על 31 לפחות.

רמת הבטיחות בטיסה בסודן נחשבת לאחת הנמוכות בעולם, וחברת התעופה הרשמית, סודן-אירווייז, מפעילה מטוסים ברמת תחזוקת ירודה מאוד. לפי שעה לא ידוע אם המטוס שהתרסק הבוקר היה בבעלות חברת התעופה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully