וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אירני: "אם ישראל תתקוף - ניפטר ממנה לתמיד"

מפקד חיל האוויר האירני, גנרל אמיר עלי הג'יזדא, אמר כי התגובה האירנית למתקפה ישראלית תהיה "מהירה והרסנית". עוד ציין כי מתקפה כזו תהווה הזדמנות טובה לנקום בישראל

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

"אם ישראל תתקוף את אירן, זו תהיה הזדמנות עבורנו להיפטר ממנה לתמיד" - כך אמר מפקד חיל האוויר האירני, גנרל אמיר עלי הג'יזדא, בראיון שערכה עמו היום (שבת) סוכנות הידיעות הפרסית אירנא. הגנרל הוסיף שהתגובה האירנית למתקפה תהיה "מהירה והרסנית" ואמר שטהרן תקבל בברכה מתקפה על מתקני הגרעין שמפתחת הרפובליקה האיסלמית, שכן היא תהווה "הזדמנות טובה עבור האנושות להיפטר מהגידול הסרטני הזה".

הג'יזדא, אחד מבכירי משמרות המהפכה, הדגיש כי "ההתנגדות האיסלמית והחזית האנטי-ישראלית" ממתינות זה זמן רב לנקום בישראל על הטבח במחנות הפליטים הפלסטינים סברה ושתילה במלחמת לבנון הראשונה, הרג כמאה לבנונים בירי פגז לכפר כנא במהלך מבצע "ענבי זעם" בשנת 1996 וכן ההתנקשויות במדעני הגרעין האירנים המיוחסות לישראל.

לדבריו, האיומים מצדה של ישראל שנשמעו לאחרונה לפני הוועידה של המדינות הבלתי מזדהות בטהרן, וכן לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית שיתקיימו ב-6 בנובמבר השנה, נובעים משיקולי תעמולה ו"לוחמה פסיכולוגית". עוד הוסיף הגנרל כי אם ירושלים תממש את איומיה, זו תהיה הזדמנות למחוק מהמפה ולהשליך לפח האשפה של ההיסטוריה את "המשטר המזויף הזה".

עוד באותו נושא:
אחמדינג'ד: "המשטר הציוני - גרורה סרטנית מסוכנת"
פרס על תקיפה באירן: "ברור שלא נוכל לעשות זאת לבד"
ברק על תקיפה באירן: "את ההחלטה תקבל הממשלה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה נגד ישראל, אתמול בטהרן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול, ציינו באירן ובמדינות נוספות בעולם השיעי את יום קודס, כמדי שנה ביום השישי האחרון של חודש הרמדאן - בהתאם למסורת שהנהיג האייתוללה ח'ומייני לאחר המהפכה האירנית. אירועי היום מתאפיינים בעצרות הזדהות המוניות עם הפלסטינים החיים בשטחים, ובנאומים חריפים בגנותה של ישראל.

במסגרת האירועים, שצוינו בהפגנות ברחבי המדינה ובכינוס באוניברסיטת טהרן, אמר הנשיא האירני, מחמוד אחמדינג'ד, כי "המשטר הציוני הוא גרורה סרטנית שאם יישאר ממנה אפילו תא אחד, היא תאיים על כל האזור". לדבריו, "גם המערב שבוי בידיהם של הציונים ולאיש אין זכות בחירה חופשית בשל כך. קיומו של המשטר הציוני הוא פשע נגד האנושות".

בנאומו, ציין אחמדינג'ד כי "רעיון שתי המדינות לשני העמים בפלסטין הוא פתח להישארותם של הציונים באזור לעוד מאה שנים". לדבריו, "הקיום של המשטר הציוני על חלק מפלסטין הוא דבר מסוכן, אז על אחת כמה וכמה הרצון שלהם למדינה מתוקנת הקיימת על פי חוק. גם אחוז קטן של שליטה שלהם על אדמת פלסטין היא דבר שלילי".

העצרות השנה מתקיימות ברקע הדיווחים כי ישראל מתכוונת לצאת למתקפה צבאית נגד מתקני הגרעין של המדינה. בשנים קודמות, ההפגנות התקיימו במקביל לעצרות חגיגיות בלבנון, שלוו בנאומים של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully