וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ישראל מתכננת תקיפה קרקעית באירן"

ה"סאן" הבריטי דיווח כי ישראל תפלוש לאירן מעירק באמצעות כוחות קומנדו רגליים עד חג המולד. "אנו יודעים שהישראלים היו פעילים במדבר העירקי, במה שנראה כהכנות לתקיפה"

באדיבות ערוץ הכנסת

(צפו בשר הביטחון מתייחס לסוגייה האירנית השבוע בכנסת)

ישראל מתכננת פלישה קרקעית לאירן לפני סוף השנה – כך דיווח אמש (שישי) ה"סאן" הבריטי. על פי הדיווח, המתבסס על מקורות בבריטניה, הפלישה הישראלית תתבצע משטחי עירק על ידי כוחות קומנדו. בעיתון נכתב כי בכירי צה"ל מאמינים כי עליהם לתקוף עוד השנה, ושהתקיפה תביא ל"כאוס מוחלט ברחבי המזרח התיכון".

גורם בריטי בכיר מסר ל"סאן" כי "אנו יודעים שהישראלים היו פעילים במדבר העירקי, במה שנראה כמו הכנות לקראת תקיפה קרקעית באירן". הגורם הוסיף, כי הדרך היחידה בה ישראל תוכל לברר האם השמידה את מה שתכננה, "תהיה באמצעות כוחות רגליים". כמו כן, הביע הגורם חשש מפני התגובה של אירן למתקפה שכזאת. "הם (אירן) יהיו חייבים להגיב, מה שיביא את האזור למצב מאוד מסוכן", העריך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות רגליים יוודאו את הצלחת המשימה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורמים בבריטניה אף דיווחו כי טווח הזמן שסומן על ידי ממשלת ישראל לתקיפה הוא סוף חודש אוקטובר עד תחילת נובמבר. ההסבר לכך, לטענתם, טמון בבחירות המתקיימות בארצות הברית ב-6 לנובמבר, ולכן עולה הסברה כי שני המועמדים לנשיאות, הנשיא הנוכחי ברק אובמה והמועמד הרפובליקני מיט רומני, לא ירצו לגנות את ישראל על המעשה מחשש לאבד נתח משמעותי מן הקולות היהודיים.

נקודה נוספת שעלתה בכתבה, עסקה דווקא בפילוג הפנימי שייווצר בבריטניה כתוצאה מתקיפה ישראלית אפשרית. לפי ה"סאן" תקיפה ישראלית עלולה אף ליצור "משבר קואליציוני" בממשלה, לאחר שההחלטה האם לתמוך או לגנות את ישראל צפויה לפצל את השמרנים והליברלים בנושא.

עוד בנושא
נסראללה: "ברשותנו טילים שיהרגו עשרות אלפי ישראלים"
אחמדינג'ד: "המשטר הציוני - גרורה סרטנית מסוכנת"
פרס על תקיפה אפשרית באירן: "ברור שלא נוכל לעשות זאת לבד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully