וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "שינוי בתגובה לירי - לא במנדט שלנו"

16.8.2012 / 12:45

פחות מיממה לאחר מה שנשמע כירי רקטות לעבר אזור אילת, מעריכים בצה"ל כי הירי, שהיה השלישי בארבעת החודשים האחרונים, רק יגבר. בשטח ממשיכים לחפש את שרידי הרקטות

צילום: עומר כרמון, ערב ערב באילת, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ריבוי אירועי ירי הרקטות לעבר העיר אילת בתקופה האחרונה מעוררים דאגה בצמרת צה"ל, אולם גורמים בצבא מסבירים כי שינוי בתגובת הצבא לטרור בסיני צריך להתקבל ברמת הדרג המדיני. בעוד בשטח נמשכים הבוקר (חמישי) החיפושים אחר שרידי הרקטות שככל הנראה נורו אמש לעבר העיר הדרומית, בצה"ל מעריכים כי התופעה צפויה להתגבר. "יש מגוון רחב של אפשרויות, כולל שינוי מדיניות בשטח, אבל זה לא במנדט של צה"ל לקבל החלטות מהסוג הזה, אלא רק ברמה המדינית", אמר גורם ביטחוני בכיר שאישר כי "נשקלות כל מיני תגובות ופעולות בכל מיני מישורים".

הטרור בסיני - כותרות אחרונות:
"החזית הסלפית בסיני": ירינו הרקטות לעבר אילת
גורם ביטחוני מעריך: רעשי הפיצוץ באילת - גראדים
רעידת אדמה במצרים: מורסי הדיח את צמרת הצבא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סריקות אחר שרידי הרקטות באילת, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש כאמור נשמעו בסביבות השעה 22:00 הדי פיצוצים בסביבות אילת, וההערכה היא שמדובר בירי רקטות גראד מכיוון חצי האי סיני. מדובר באירוע השלישי של ירי תלול מסלול לעבר אזור אילת בארבעת החודשים האחרונים, לאחר שבחודש אפריל התפוצצו שתי רקטות באזור אילת – האחת בשטח פתוח והשנייה באתר בנייה בעיר. בחודש יוני שוגרו שתי רקטות מסיני לעבר מצפה רמון ועובדה. האירועים הללו מצטרפים לשיגור רקטות שבוצע בשנת 2010 לעבר אילת והעיר עקבה הירדנית.

גם באירוע אתמול לא נשמעה התרעה לפני הישמע הפיצוצים, שכן מערכות הביטחון באילת אינן מחוברות למערכת מכ"ם שאמורה לזהות שיגורים לעבר העיר. ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי התייחס בשיחה עם וואלה! חדשות לעניין וציין כי ישנה כוונה לשנות את המצב הקיים. עוד ציין ראש העיר כי צה"ל כבר בחן מיקום מבצעי להצבת סוללת כיפת ברזל באזור העיר, למקרה הצורך. הוא הוסיף כי המסר שקיבל בשיחות שקיים לאחרונה עם גורמים בממשלה, הוא כי ישראל פועלת בתיאום עם המצרים לשינוי המצב בסיני. "המצב בסיני לא משפיע רק על העיר אילת, אלא גם על התיירות בסיני ולכן מדובר גם באינטרס מצרי שיהיה באזור שקט", אמר ראש העיר.

התיאום בין ישראל למצרים בכל הקשור לנעשה בחצי האי סיני, לאור הפיגוע בכרם שלום וגל הדחות הבכירים בצמרת הביטחונית המצרית בעקבותיו, לא השתנה ומתקיים קשר ביטחוני טוב ורצוף – כך מציינים במערכת הביטחון בישראל. "אף אחד לא יודע מה יוליד יום אבל הקשר נשמר כמו שהיה", אמר גורם ביטחוני נוסף במערכת, "האג'נדה של מוחמד מורסי לא ברורה. הצעדים שלו מעוררים חשש טבעי לא רק בישראל, גם בצבא המצרי. בינתיים אנחנו מדברים ויש תיאום ביטחוני טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully