וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הצבא הפגיז עיר בצפון המדינה, 30 נהרגו

ניר יהב

15.8.2012 / 19:44

בימים האחרונים המורדים ואנשי חיזבאללה חטפו אלו את אלו, והיום הפציץ הצבא הסורי בניין בו הוחזקו שבויים לבנונים. סעודיה, התומכת במורדים, קראה לאזרחיה לעזוב את לבנון

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

לפחות שלושים בני אדם נהרגו הערב (רביעי) ו-150 נפצעו בהפצצה אווירית של צבא סוריה, הנאמן לנשיא אסד, על העיר עזאז שבצפון המדינה. כך אישר רופא מקומי לסוכנות הידיעות רויטרס. ההפצצה נערכה בעיירה בה מחזיקים המורדים בשלטונו של אסד ב-11 אזרחים לבנונים. מפקד בכוחות המורדים סיפר לרויטרס ששבעה מהשבויים נפצעו, וכי ארבעת האחרים נעדרים.

הריסות אחרי הפצצה בעזאז שבסוריה. רויטרס
30 נהרגו. הפגזת עזאז, היום/רויטרס

"המבנה שבו הוחזקו השבויים נפגע", סיפר אחמד רזאלי לערוץ החדשות הלבנוני "אל ג'דיד". "הצלחנו לחלץ שבעה מהם מההריסות. הם נפצעו, וחלק מהפציעות נראות רציניות".

ההפצצה יצאה לדרך על רקע אירועי חטיפה הדדיים שנרשמו בימים האחרונים בין המורדים הסורים, לחיזבאללה. בימים האחרונים קרא ארגון הטרור הלבנוני לפגוע בכל מי שתומך במורדים הסורים. אתמול נחטף פעיל חיזבאללה על ידי מורדים בסוריה, והיום בתגובה נחטפו כמה מורדים סורים לתוך ביירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

סעודיה קראה לאזרחיה לעזוב את סוריה

בשל העובדה שערב הסעודית נחשבת לאחת התומכות הבולטות במורדים באסד, הודיעה היום הממשלה בריאד לאזרחיה השוהים בלבנון לעזוב את המדינה באופן מיידי, מבלי לפרט על המניעים לאזהרה. מוקדם יותר הזהיר שבט מקדאד בלבנון, שחטף היום מספר אזרחים סוריים ואזרח טורקי במדינה, כי הוא מתכוון לפגוע גם באזרחי ערב הסעודית וקטאר. השבט ככל הנראה ביצע את החטיפה בתגובה לחטיפת אחד מחבריו, לצד עשרה אזרחי לבנון נוספים, על ידי הצבא הסורי החופשי.

מוקדם יותר פרסמו חוקרי זכויות מטעם האו"ם דו"ח, בו קבעו כי המשטר הסורי והמיליציה החמושה הנתמכת על ידו, "שביחה", מבצעות פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, לרבות רצח ועינויים. בנוסף, החוקרים ציינו כי גם המורדים הסורים השואפים להפיל את משטרו של בשאר אסד ביצעו פשעי מלחמה, אך הפרות הזכויות שלהם "לא נושאות את אותה חומרה ותדירות" של אלה שביצעו הכוחות הנאמנים לאסד.

בדו"ח בן 102 העמודים שפרסם צוות החוקרים, בראשות פאולו פיניירו, הם מציינים כי "הצוות מצא יסוד סביר להאמין שכוחות המשטר ו'שביחה' מבצעים פשעים נגד האנושים בדמות רצח ועינויים, פשעי מלחמה והפרות בוטות של זכויות אדם אוניברסליות, ושל החוק ההומניטרי הבינלאומי. בין היתר, נרשמו הוצאות להורג שלא כדין, מעצרים שרירותיים, אלימות מינית, ביזה וגניבת רכוש". הדו"ח גם מציין התייחסות קונקרטית לדיווחים אודות טבח שעשו אנשי ה"שביחה" בחולה, וטוענים כי אכן הוכח שאנשי המיליציה המזוהה עם אסד רצחו במקום למעלה ממאה בני אדם, כמחציתם ילדים.

עוד בנושא
דו”ח של האו”ם: אסד ביצע בעמו פשעים נגד האנושות
דמשק: המורדים פוצצו מטען ליד מלון משקיפי האו”ם
ראש ממשלת סוריה שערק: ”אסד שולט רק בשליש מהמדינה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully