וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל סעיף האישום התקדימי בשל "אונס וירטואלי"

גלעד גרוסמן

15.8.2012 / 17:50

לפני כשמונה חודשים הגישה הפרקליטות כתב אישום בגין אונס נגד אדם שמעולם לא פגש את הקרבן, בגין שיחה מינית שקיים עם נערה באינטרנט. לאחרונה חזרה בה הפרקליטות מהאישום

האם המושג "אונס וירטואלי" יהפוך לאישום מקובל בבית המשפט? לא בטוח. לפני כשמונה חודשים הגישה הפרקליטות שני כתבי אישום תקדימיים בגין אונס וירטואלי. אלה היו המקרים הראשונים בהם יוחסה לנאשמים עבירת אונס, מבלי שכלל פגשו את הקורבן. אחד מכתבי האישום הוגש נגד יוסף סבח, בן 53 מיהוד, ושם נכתב כי הוא אנס נערה בכך ששכנע אותה לבצע בעצמה מעשים מיניים כאשר שוחחו באמצעות מצלמת רשת. אולם, לוואלה! חדשות נודע כי לאחרונה חזרה בה הפרקליטות מסעיף האישום הזה.

בכתב האישום המקורי שהוגש נגד סבח לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה, נטען כי הוא יצר לעצמו זהות בדויה באתרי אינטרנט שונים, בהם "מקושרים" ופייסבוק, הציג עצמו כנער בן 15 בשם "בן נאור", ואף העלה צילום של נער בתמונת הפרופיל. לאחר מכן שכנע מספר רב של קטינות לשוחח עמו בתוכנות מסרים מידיים כמו "סקייפ" ו"מסנג'ר", ואז ניסה לפתות אותן, תוך שהוא מציג עצמו, בין השאר, כנער חולה סרטן, כדוגמן פורנו או כנערה בת 17 בשם קארין, שהיא אחותו של אותו "בן נאור".

החידוש בכתב האישום התייחס למקרה שבו יצר קשר עם נערה בת 16 וביקש ממנה להתפשט בפניו באמצעות מצלמת רשת, כאשר הוא מציג עצמו כנער חולה סרטן שניסה להתאבד. לבסוף הצליח הנאשם לשכנע את הנערה להתפשט בפניו וגרם לה לבצע בעצמה מעשים מיניים, עליהם הואשם באונס.

אולם, לאחרונה הגישה הפרקליטות כתב אישום מתוקן נגד סבח, שכולל את אותן העובדות, אך אינו כולל את עבירת האונס. בכתב האישום המתוקן נותרו האישומים שייחסו לסבח מעשים מגונים שלטענת הפרקליטות הוא ביצע בקטינה. הוא נאשם גם בביצוע מעשים מגונים בשמונה קטינות נוספות בגילאי 13-16, אותן שכנע לצפות בתמונות עירום שלו ולהתפשט בפניו תוך שהוא מציג עצמו בזהויות השונות. הוא נאשם גם בעבירות של סחיטה באיומים.

פרקליטתו של סבח, עורכת הדין קטי צווטקוב מהסנגוריה הציבורית, אמרה בתגובה כי לא היה מקום מלכתחילה להאשים את סבחש, בעניינו כאמור הושמט האישום באונס וירטואלי, באונס. "אין מקום לעבירת אונס במרחב הווירטואלי, ולשימוש בה עלול להיות השלכות רחבות שאף אחד לא התכוון אליהן".

מהפרקליטות נמסר כי "בהתאם לראיות ולנסיבות שעמדו בפני הפרקליטות בתחילת ההליך, הוחלט על הגשת כתב אישום חמור שייחס לנאשם עבירה של אינוס. התפתחויות ראייתיות שמתרחשות לעתים בזמן ניהול תקים - ואינן בשליטת הפרקליטות - חייבו את התביעה לשנות את כתב האישום".

בבית המשפט המחוזי בתל אביב עדיין מתנהל המשפט השני בו הואשם אדם באונס וירטואלי. האיש, פסח מלמד, תושב רמת גן בן 70, נאשם שאנס ילדה בת 12 בעלת מגבלה שכלית דרך הטלפון. על פי כתב האישום נגדו, הוא הציג עצמו בפני הקטינה כרופא, ביקש ממנה ללכת לחדר ריק ולסגור את הדלת. לאחר מכן הוא שאל אותה שאלות בעלות אופי מיני, הורה לה להתפשט ובהמשך אף הורה לה לבצע מעשים העולים לכדי אונס.

עוד בנושא
אישום: תושב רמת גן אנס מוגבלת בת 12 דרך הטלפון
תקדים: חשוד בביצוע עבירות מין באינטרנט הואשם באונס

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully