וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותיקת האסירות בארה"ב יצאה לחופשי: "אהיה טובה"

בשנת 1963 רצחה בטי סמיתי פעוטה. אמש היא התעוררה בביתה החדש באריזונה לאחר שהמושלת קצבה את עונשה. "זו הרגשה נפלאה לחלוף בכביש מבלי לראות עוד את גדר-התיל", סיפרה

אחרי 49 שנים מאחורי הסורגים, בטי סמיתי, האסירה הוותיקה ביותר בארצות הברית, יצאה לחופשי. במהלך השנים שבהן נשאה סמיתי, בת 69, את עונשה, היא נאבקה בשורה של בעיות בריאותיות ואף החלימה מסרטן השד.

בשנת 1963 סמיתי הורשעה ברצח פעוטה, בבית שבו הועסקה כשמרטפית. בגזר הדין היא הוגדרה כנערה "בעייתית" והיא נידונה - בהתאם לחוק דאז - למאסר עולם, ללא אפשרות חנינה, אלא אם יחליט המושל כי חל שינוי במצבה.

חברי ועדת השחרורים של אריזונה החליטו שלשום (שני) ברוב של ארבעה מול אחד, שאין עוד טעם להחזיק אותה במאסר. לדבריהם, היא השתקמה בכלא והתפייסה עם משפחת הקורבן, ואינה מהווה עוד סיכון לחברה.

(צפו בכתבת רשת USA TODAY)

במהלך השנים הגישו עורכי דין מטעמה ערעורים לרשויות, אך נדחו שוב ושוב. רק בעת האחרונה הצליחה סמיתי לזכות ברחמיה של המושלת ג'ן ברואר. הבקשה הוחזרה לוועדת השחרורים, והמושלת קצבה את העונש ל-49 שנים.

סמיתי יצאה אמש מבית הכלא פריוויל באריזונה כשהיא מסתייעת במקל הליכה. "זו הרגשה נפלאה לחלוף בכביש מבלי לראות עוד את גדר-התיל", סיפרה בשיחת טלפון בדרכה לביתה החדש באריזונה, שבו תתגורר עם אחייניתה. "אני יודעת שאדרש להסתגלות משמעותית. ייקח זמן, אבל אהיה טובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully